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
auto
2024. 04. 27. szombat

Saját akkucella-gyárat épít a Porsche

elektromosautó-akkumulátor

Hivatalosan is bejelentették a Porsche tervezett akkumulátor-gyárát, amelyről három hete már beszámoltunk.

Saját aksikra válthat a Porsche

A beruházást Lutz Meschke, a Porsche pénzügyi igazgatója jelentette be a vállalat féléves eredménybeszámolója alkalmából tartott telefonkonferencián. Az új üzem kapacitását 10-20 GWh közé tervezik, amelyhez befektetőket is keresnek, mivel „Egy 20 gigawattórás akkumulátorcella-üzem 2-3 milliárd eurós beruházást igényel” – mondta Meschke, hozzátéve, hogy a cég számára ez túl nagy pénzügyi terhet jelentene, ezért külső befektetőket is be kíván vonni.

A bejelentés előzménye, hogy a Porsche májusban kivásárolta korábbi partnerét, a Customcells-t a Cellforce akkumulátorcella-gyártó vállalatból, amely eredetileg mindössze 100 MWh kapacitást tervezett létesíteni egy Reutlingen és Kirchentellinsfurt közös ipari területén fekvő üzemben.

A kis kapacitás magyarázata, hogy eredetileg olyan különleges akkucellákat terveztek gyártani, amelyeket a Porsche legerősebb és legdrágább autóiba szántak. Az újabb tervek szerint a nagyteljesítményű cellákat már a Volkswagen konszern akkumulátoros leányvállalatával, a Powercoval együttműködésben gyártanák. A Cellforce és a Powerco együttműködése szinergikus előnyöket kínál – mutatott rá Meschke. Egyrészt a Powerco úgynevezett „egységcellát” tervez a konszern tömegmárkái számára kialakítani, másrészt a Volkswagen konszernnek részesedése van a svéd Northvolt akkumulátorgyártó vállalatban is, amellyel együtt nagyteljesítményű cellákat akarnak gyártani Észak-Svédországban.

Az üzem helyszínéről még nem döntöttek. Meschke megfogalmazása szerint „szépségversenyt” rendeznek majd Európa, az Egyesült Államok esetleg Kanada részvételével. A legfontosabb szempont az energiaköltség lehet, mivel az energiaköltség minden egy százalékos növekedése körülbelül évi 100 millió eurós többletköltséggel járna.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.