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
auto
2024. 07. 27. szombat

Indiának nem kell a milliárd dolláros BYD gyár

üzlet

India hatalmas ország, bár meg kell jegyeznünk, hogy a Kínával összemérhető lakossághoz képest a személyautó piaca 3,3 millió példánnyal csak a hatoda a kínainak. A többség inkább kisebb és olcsóbb két- és háromkerekűeket vesz.

Ettől függetlenül egy autógyártó sem ignorálhat 1,4 milliárd embert.

Politika

Ahogy arról nemrég írtunk, a Tesla úgy néz ki, hogy komoly terveket fontolgat a hatalmas ázsiai ország kapcsán – Elon Musk nemrég személyesen tárgyalt India miniszterelnökével, és a cég évek óta kapcsolatban van a kormányzattal egy lehetséges gyár kapcsán.

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

De nem az amerikai autógyártó az egyetlen, amely itt akar terjeszkedni, hasonló terveket sző a kínai BYD is, amely a világ második legnagyobb villanyutó gyártója.

Most azonban úgy tűnik, lehet hogy nem lesz semmi a beruházásból.

BYD Tang, Han és Atto 3

Az indiai Economic Times úgy értesült, hogy az indiai kormányzat elutasította BYD 1 milliárd dolláros akku- és autógyárának tervét, mégpedig biztonsági kockázatokra hivatkozva. A beruházás a helyi Megha Engineering and Infrastructures Ltd-vel közösen valósult volna meg, és évi 10-15 ezer villanyautó gyártását tervezték, ám a hivatalos indoklás szerint a jelenlegi hatályos törvények nem teszik lehetővé a projekt létrejöttét. Ez a szám egyébként kevésnek tűnhet, de 2022-ben nagyjából 41 ezer tisztán elektromos négykerekűt adtak el az országban.

Úgy néz ki India nem akar ekkora kínai beruházást – persze az is lehet, hogy csak kedvezőbb feltételeket akarnak kicsikarni.

Ezért nem (nagyon) számít India

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.