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
auto

Újabb Renault számára tűzték ki a sorozatgyártás végét

elektromos autó

A napokban számoltunk be arról, hogy 12 év forgalmazás után idén szeptemberben véget ér a Renault Twizy sorozatgyártása, s ezzel a városi mikromobilitásban egy igencsak meghatározó elektromos modell távozik a kínálatból. Most azonban az elektromos autók terjedése és technológiai fejlődése szempontjából egy sokkal fontosabb termékére is kitűzte a végső búcsú idejét a francia márka: kiderült, mikor áll le örökre a Zoe futószalagja.

A Renault Zoe távozása már régóta lebeg a levegőben, Luca de Meo vezérigazgató már két évvel ezelőtt bejelentette, hogy várhatóan 2024-ben távozik a modell a kínálatból, de a sorozatgyártás befejezésének pontos dátumát csak most tudhattuk meg: az utolsó példány 2024. március 30-án gurul majd le a flins-i létesítmény gyártósoráról. A Zoe nem kap közvetlen utódot, de a fejlesztése során szerzett műszaki ismereteket és tapasztalatokat – többek között a vehicle-to-grid (V2G) technológia terén – az elektromos autók új generációjában hasznosítják a mérnökök. A vállalat várva várt kisautója, a Renault 5 még idén bemutatkozik, a jövő évben pedig piacra is kerül.

A Zoéból napjainkig összesen nagyjából 420.000 példány készült 2012 óta, de az elmúlt években folyamatosan csökkent a kereslet iránta. Francia sajtóértesülések szerint 2021-ről 2022-re kevesebb mint felére esett vissza az értékesítés, és a tavaly regisztrált kicsivel több mint 12.000 példány is jócskán elmaradt például a Peugeot e-208 19 ezres eladásától.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.