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
auto
2024. 04. 27. szombat

A Porsche két évvel ezelőtt a Customcells nevű vállalattal alapította meg közösen a Cellforce Group nevű akkufejlesztő és gyártó céget. A terv az volt, hogy olyan különleges akkucellákat gyártanak majd közösen, amelyek a vállalat legerősebb – és legdrágább – autóiba kerülnek majd.

Most viszont annyira elégedettek az eredményekkel, hogy változhatnak a tervek.

Kulcsfontosságú terület

A Porsche májusban úgy döntött, nem közösködik tovább és kivásárolta partnerét a közös vállalatból, így a Porsche már a Cellforce kizárólagos tulajdonosa. A leányvállalat egy évi 100 MWh kapacitású pilot gyártósor építésén dolgozik Németországban, amely 2024 első félévben kezdhet termelni, ám ez nem igazi mennyiség, talán 1000 autóra lenne elég – írja az Automobilwoche egy a Porsche beszerzési igazgatójával folytatott beszélgetés után.

Az autógyártó viszont most úgy látja, a fejlesztés alatt álló akkucellában nagy potenciál lakozik, szélesebb körben, több szériamodellben is bevetnék, ezért vagy egy különálló, gigawattóra kategóriájú akkugyárat kell építeniük hozzá, vagy a Volkswagen Csoport egyik épülő akkugyárában kell helyet kérniük.  Első körben tízszeres gyártókapacitást terveznek, és a Taycanba kerülhet az új cella – ám mivel tavaly 34 ezer fogyott a típusból, érzésünk szerint még 1 GWh is csak egy high-end változatra, az éves darabszám harmadára lehet csak elég. A vállalat azonban a Taycan csúcsváltozata mellett két további szériautóba is be akarja építeni az új aksikat, és szeretnének egy olcsóbb változatot is gyártani majd belőle  amely már évi többszázezer autóba kerülhet majd.

Túl gyors váltásra azért senki ne számítson. Ahogy más akku és autógyártóknál láttuk a laborból a pilot üzembe sem zökkenőmentes az út, onnan pedig gigawattórákra skálázni sem triviális folyamat.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.