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
auto

Megkaptuk az első fotókat a székesfehérvári Superchargerről

elektromosautó-töltés
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

Bár egyelőre még nem nyitotta meg a Tesla a magyar töltőhálózatát más márkák autósai előtt, mi mégis azt reméljük, hogy erre már nem kell sokat várni, és nemsokára a legtöbb helyszínt mindenki szabadon használhatja majd.

Az ország tényleges, kényelmes átjárhatóságához ugyanis elengedhetetlen a nagyteljesítményű, és helyszínenként sok oszloppal rendelkező töltőhálózat.

V3 – egyelőre

Olvasónk Racskó Gábor küldte meg a hétvégén a legfrissebb székesfehérvári képeket, amelyekből immár egyértelműen kiderül, hogy Óbudához hasonlóan ebben az Auchan parkolóban is V3-as oszlopokat telepített a Tesla.

Elkészült a 12 állásos székesfehérvári Supercharger állomás. Fotó: Racskó Gábor

Első ránézésre úgy tűnik, hogy a töltők teljesen elkészültek, és bár még ponyva takarja őket, a kiszolgáló szekrények is állnak, némi tereprendezés és az elektromos csatlakozások befejezése maradt már csak hátra. Természetesen azt nem tudjuk, hogy a háttérben is teljesült-e már minden műszaki és jogi feltétel, azaz megvan-e minden engedély, illetve rendelkezésre áll-e a megfelelő teljesítmény és trafó.

12 állásos villámtöltő épül Székesfehérváron

De ismerve a vállalat töltőtelepítéseit, nem lepődnénk meg, ha az új óbudai helyszínnel szinte egyidőben, akár még ebben a hónapban, de legkésőbb októberben Székesfehérváron is bekapcsolnák az új oszlopokat.

V3, de nem reklamálunk. Forrás: Racskó Gábor

Az új, 12 állásos töltőállomás az M7-es autópályán déli irányba, a 64-es kijárattól közelíthető meg. Az Auchan áruház parkolójában V3-as oszlopok maximális teljesítménye 250 kW, indításukhoz pedig a Teslásoknak semmi nem szükséges, hiszen a gyártó saját Plug & Charge rendszere a töltőfej csatlakoztatása után azonnal indítja a töltést, a díjakat pedig a fiókhoz kapcsolt bankkártyára terheli. Ha a helyszín megnyílik majd más autósok előtt is, akkor a Tesla applikáció letöltésével, és egy ingyenesen nyitható Tesla fiókkal lehet majd használni a töltőket.

A CCS2 csatlakozó itt még az oszlopon belül dokkol, ellentétben az újabb V4-esekkel. Fotó: Racskó Gábor

A vállalat a napokban telepítette tizedik V4-es helyszínét, amely Spanyolországban Vila-Seca településén készült el. Ezek elméletileg 350 kW leadására is képesek – bár ezt  a teljesítményt még sehol nem aktiválták – és hosszabb töltőkábeleik, valamint bankkártya olvasóik egyszerűbbé teszik a használatot más márkák autósainak.

https://twitter.com/EstherKokkelman/status/1703383437854294323?s=20

Ugyan a két legújabb magyar helyszínre még a régebbi, V3-as változat telepítették, de ahogy azt a Tesla saját berlini gyáránál már láttuk, később egy esetleges V4 frissítés az oszlopok cseréjével egyszerűen és gyorsan kivitelezhető.

Már ötvenezer töltőből áll a Supercharger hálózat

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás