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 Kínában manapság már nem ritka, hogy 1000 kilométer feletti hatótávolsággal jelentenek be elektromos autót, habár az ilyen híreknél rendszerint megjegyezzük, hogy a hatótávérték a CLTC szabványban értendő, ami jóval megengedőbb, mint az Európában használatos WLTP. A NIO ET7 szedán a WeLion által fejlesztett 150 kWh kapacitású új, félig szilárdtest-akkumulátorral azonban azon villanyautók közé tartozik, mely valós körülmények között is hozza az ezer kilométert – ezt maga az autógyártó társalapítója és vezérigazgatója, William Li tesztelte le. NIO ET7 Az élőben közvetített hatótávteszt Sanghajból indult, és Hsziamen közelében ért véget, a két helyszín között pedig összesen 1044 kilométert tett meg a jármű egyetlen feltöltéssel. Érkezéskor 3%-on állt az akkumulátor töltöttségjelzője, ami további körülbelül 20 kilométerre elegendő lehetett volna. Li egyébként megjegyezte, hogy az autót már korábban is tesztelték ezzel az akkumulátorral, akkor egy kicsit többet, 1145 kilométert sikerült elmenni Kunming és Beihai között. A kirándulás a pihenőkkel és sofőrcserékkel együtt összesen 14 órán át tartott, ebből 12,4 óra telt vezetéssel. Az átlagsebesség 83,9 km/h volt 13,2 kWh/100 kilométeres fogyasztás mellett, de a sebesség sosem haladta meg a 90 km/h-t. Mivel az út nagy részén autópályán haladt az elektromos szedán, idejének 92%-ában a Navigate-on-Pilot+ (NOP+) vezetéstámogató rendszer segítette, így ez a teszt nem csupán az akkumulátor, hanem az asszisztensprogramok számára is kiváló megmérettetésnek bizonyult. Érdemes megjegyezni, hogy a hőmérséklet meglehetősen alacsony volt a teszt alatt, induláskor -2°C fokot mért a hőmérő, de +12°C fölé nem emelkedett a külső hőmérséklet, míg az utastér átlagosan 20°C-ra melegedett fel. A NIO 150 kWh-s akkumulátorában egy cella energiasűrűsége 360 Wh/kg, míg a teljes csomagé 260 Wh/kg. A cég azt állítja, hogy az akkumulátor kiemelkedő hűtési hatékonysággal rendelkezik, mivel a hűtés hatszor erősebb, mint a hagyományos akkumulátorok esetében. A NIO jelenleg 75 kWh és 100 kWh NMC akkumulátor opciókat kínál járműveihez, amelyek szabványos folyékony elektrolittal működnek. Bár az új SSB (Semi-Solid State Battery) kapacitása jóval nagyobb, méretei pontosan megegyeznek a másik két kisebb csomagéval, így a NIO bármely modelljébe beszerelhető. A teljes 150 kWh-s csomag 575 kg-ot nyom, mindössze 20 kg-mal többet, mint a jelenlegi 100 kWh-s csomag. Aki a NIO legnagyobb akkumulátorával szeretne autót vásárolni a jövőben, mélyen a zsebébe kell majd nyúlnia: állítólag csak a 150 kWh-s aksi annyiba fog kerülni, mint egy komplett ET5-ös villanyautó – ez jelenleg a 75 kWh-s aksival átszámítva nagyjából 14 millió forint Kínában. Jó hír, hogy a Battery-as-a-Service szolgáltatáson keresztül a NIO járműveit akkumulátor nélkül is meg lehet vásárolni, az aksit pedig bérelni lehet, így a felhasználók igényeik szerint választhatnak a különböző kapacitások között. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!