Németországban 350 elektromos teherautók számára kialakítandó töltőállomásra írnak ki pályázatot, melyeknek 2030-ig kell elkészülniük. A helyszínek jelentős részén már elkezdődött a hálózati csatlakozás fejlesztése, amelyet a kormány saját költségén épít ki. A német szövetségi közlekedési minisztérium közleményben megerősítette, hogy idén nyáron országos pályázatot írnak ki elektromos teherautók töltőhálózatának fejlesztésére. A program összesen 350 töltőállomást jelent majd, melyek nagyobb része autópálya pihenőkbe kerül. 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 Egyes várakozások szerint ez a hálózat biztosítja majd a 2030-ban felmerülő igényeket, vannak azonban olyan vélemények is, hogy a megvalósuló 1000 db MCS töltő nem lesz elegendő, hogy a 45 perces pihenőidők alatt feltölthetők legyenek az elektromos kamionok, ennek inkább kétszeresére lenne szükség. Fél óra alatt feltölthető egy elektromos kamion akkumulátora Sajtóértesülések szerint az autópálya kezelő Autobahn GmbH a pályázattól függetlenül megkezdi a hálózati csatlakozások fejlesztését, azaz a kormány saját költségén építi ki az elektromos tápellátást. A töltőállomások üzemeltetésére tárgyalásos eljárást indítanak, versenyeztetési eljárással. A pályázaton a legjobb árat kínáló ajánlatok nyerik majd el a szerződést. A cikk emlékeztet rá, hogy a Tank&Rast töltőállomások az első körben nem indulhatnak a pályázaton, noha a pihenőhelyek jelentős részét üzemeltetik. Ennek oka, hogy a Tesla és a Fastned néhány éve pert indított az Autobahn GmbH ellen, az ítélet megszületése pedig várhatóan még további legalább egy évig elhúzódhat. Ezen az osztrák benzinkúton már e-kamiont is tölthetünk A teherautók töltőhálózatának kiépítését egyébként az Európai Unió is megköveteli, így Németországnak 2025-ig legalább 32, 2027-ig 104 db, 2030-ig pedig legalább 314 töltőállomást kell kialakítani, ezzel 60-100 kilométerenként biztosítva a töltési lehetőséget. Az előírt fejlesztésekkel a tehergépjárművek töltőinfrastruktúrájának kapacitása a 2025-ös körülbelül 66 megawattról 2030-ra mintegy 918 megawattra növekszik majd az Unió területén. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!