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 Az indiai kormány az elmúlt években számos intézkedést bevezetett annak érdekében, hogy a közlekedési szektort az elektromobilitás irányába terelje és ezzel is mérsékelje az országban tapasztalható kritikus szintű légszennyezést. A nagyszabású töltőtelepítéseknek és támogatási programoknak köszönhetően sorra váltják le a dízelbuszokat az elektromos hajtásúak, és az ország villanyautó-piaca is rohamtempóban bővül. Most viszont a belső égésű motoros öreg autókat vették célba. Rekordszámú villanyautót adtak el tavaly Indiában 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 Delhi szövetségi területének önkormányzata a napokban jelentette be, hogy március 31-től megtiltja az üzemanyag értékesítését a benzinkutakon a 15 évnél idősebb benzinautók, és a 10 évnél idősebb dízelautók számára. A kormány szóvivője az Indian Express-nek elmondta, hogy már számos üzemanyag-töltőállomáson működnek kamerák, amelyek mesterséges intelligencia segítségével ellenőrzik a gépjárművek károsanyag-kibocsátásáról információt adó PUC (Pollution Under Control) bizonyítványt. Ezt a rendszert használják majd arra, hogy kiszűrjék azokat az autókat, amelyek az új rendelkezés értelmében nem jogosultak a benzinre és gázolajra. Ahol eddig nem volt, már ott is folyamatban van a kamerák felszerelése. Az üzemanyagstop előzménye, hogy Delhi már 2018-ban kitiltotta a területéről a 10 évnél idősebb dízel-, és a 15 évnél idősebb benzinautókat, valamint a tízéves életkort meghaladó kereskedelmi járműveket, ám továbbra is sokan használják régi szennyező autóikat, kockáztatva a súlyos büntetést. A város önkormányzata abban bízik, hogy az új szigorítás hatására többen döntenek majd autóik lecserélése mellett, vagy váltanak más közlekedési módra. Szmog Delhiben. Forrás: Pexels A több mint háromórás kormányzati ülésen arról is döntöttek, hogy Delhi CNG-alapú buszflottájának közel 90%-át kivezetik 2025 decemberének végéig, és elektromos buszokat állítanak a helyükre. A tervek szerint 2026-ig összesen mintegy 8000 új elektromos buszt vásárol a város. Jelenleg mintegy 7600 busz járja Delhi utcáit, ebből 2002 darab elektromos. Delhi a világ legszennyezettebb levegővel rendelkező városai közé tartozik, a PM2,5 szilárd részecskék szintje gyakran 20-30-szorosa a WHO által meghatározott biztonságos határértéknek. Ezek az apró részecskék bejuthatnak a véráramba, és súlyos egészségügyi problémákat, például légúti és szív- és érrendszeri betegségeket okozhatnak. Ezen kívül a légszennyezés jelentős gazdasági hatással jár, évente milliárdokba kerül az egészségügynek, és csökken a termelékenység, miközben 9-10 évvel csökkenti a delhi lakosok várható élettartamát. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!