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 A nagy európai autógyártók közül most a BMW-n volt a sor, hogy felfedje a 2024-es számait, és a többiekhez hasonlóan ők is a nyereség csökkenését jelentették. 7,6 milliárd euró lett a cég adózott eredménye tavaly. Csökkenés Ahogy arról már január közepén beszámoltunk, 2024-ben 4 százalékkal 2,45 millió darabra csökkentek a BMW Csoport eladásai. A bajorok nem voltak ezzel egyedül, a legtöbb nagy autógyártónak nem sikerült valami fényesre a tavalyi éve. A részletes régiós bontás januári cikkünkben megtalálható (link az írás végén), de igazából Kína jelent komolyabb fejfájást a cégnek, itt volt jelentősebb, 13 százalék feletti a visszaesés. Amiben viszont a BMW a többiek előtt járt tavaly az a tisztán elektromos eladások növelése a teljes értékesítésen belül. A cég évek óta 2,5 millió körüli darabszámot értékesít, ám a villanyautók aránya folyamatosan növekszik és tavaly már meghaladta a 17 százalékot. Európában ennél is magasabb, 22 százalék lett a tisztán elektromos portfólió részesedése. Tavaly a BMW márka eladásai enyhén, 50 ezer darabbal csökkentek, míg a Rolls-Royce 300 vásárlót veszített. A Mini számai voltak a legrosszabbak, a 17 százalékos visszaesés az évek óta tartó modellpaletta megújítás egyik mellékterméke, de remélhetőleg idén már ennek csak a pozitív hatásait látjuk. (a táblázat kattintásra nagyobb lesz) A múlt pénteken a fenti számok mellé a bajor cég lerakta a pénzügyi adatokat is, amely azonban az értékesítési darabszám visszaeséséhez képest is meglehetősen nagy csökkenést mutattak. A csoport árbevétele 8,5 százalékkal, azaz 13 milliárd euróval csökkent, és mind az adózás és értékcsökkenés előtti EBIT, mind a nettó, adózott eredmény több mint a harmadával, 37 százalékkal lett kevesebb, mint 2023-ban. Az eredményeket negatívan befolyásolta a kínai kereslet csökkenése a cég termékei iránt, a Continental hibás fékrendszere miatti visszahívás és kiszállítási stop a negyedik negyedévben, valamint az egyes piacokon tapasztalható, a villanyautók iránti keresletcsökkenés hatása az árazásra – fogalmazott a vállalat. A cég által kiemelten kezelt, EBIT-ben meghatározott autóipari haszonkulcs 9,8-ról 6,3 százalékra csökkent tavaly. (a táblázat kattintásra nagyobb lesz) A cég tavaly 9 milliárd eurót költött beruházásokra, amelynek egy jelentős része a Neue Klasséhoz kapcsolódik. A BMW hangsúlyozza, hogy az új elektromos platformhoz kifejlesztett technológiák a jövőben sok más hajtáslánchoz, a hibridektől a hidrogénig felhasználhatóak lesznek, ezért kedvezőbb gyártási költséget eredményeznek, mint a jelenlegi felállás, ahol például az iX és az i4 technológiája, platformja teljesen külön életet él. A vállalat tavaly több új és frissített járművet mutatott be, az idei évre viszonylag kevés puskapor maradt, de ezek közül a legfontosabb mindenképp a Neue Klasse lesz, amelynek érkezése az év végére várható. Négy százalékkal csökkentek a BMW eladásai 2024-ben Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!