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 Nagyon kis sebességnél és úgy néz ki, maradandó nyomok nélkül, de technikailag megvolt az első robotaxi baleset a Teslánál is. Ennyivel megúszták, vagy lesz ennél komolyabb csattanó is? Szorult helyzetben A Dirty Tesla YouTube-csatorna ismert a Tesla önvezetését követők körében, mivel évek óta nyilvánosan teszteli a különböző szoftververziókat és a hibákról, illetve a fejlődésről is folyamatosan beszámol. Az autógyártó a napokban elkezdte megnyitni külsősök előtt is austini robotaxi szolgáltatását, ám ez a csatorna még benne volt az első körben, abban az influencer csoportban, akik leghamarabb próbálhatták ki a sofőr nélküli autókat. Chris, a csatorna tulajdonosa három napon át próbálgatta a rendszert és több mint 50 utat tett meg, 400 önvezető kilométert abszolválva. Egyik utolsó útján örökítette meg azt az incidenst, ami valószínűleg az első Tesla robotaxi baleset volt. A videó bevezetőjében Chris elmondja, hogy a koccanás egy olyan helyen történt, ahol nagyon kevés hely van és egy fal, valamint mindkét oldalt parkoló autók nehezítik a közlekedést. Ezen az estén annyira szűk volt a hely, hogy ő már előre aggódott, átfér-e majd az autó. Az út végeztével már kívülről videózott, amikor a robotaxi újra el akart indulni – ekkor már nagyon közel volt egy parkoló autóhoz, tényleg csak pár centi választotta el őket. Ekkor a Tesla önvezető kocsija balra fordította a kormányt és nagyon lassan megindult – amíg a kifordított kerék abroncsa hozzá nem ért a parkoló autóhoz. Hogy ekkor a kocsi magától állt-e le, vagy az anyósülésen utazó Tesla alkalmazott állította-e meg, az nem világos, kívülről nem látszik. A parkoló autó riasztója nem kapcsolt be a lökéstől, de a robotaxi vészvillogói, aktiválódtak a koccanás után. A vétlen autó kiérkező tulajdonosa először megpróbálta megérteni, ki is ült a volánnál, majd megnézte autóját, de végül valószínűleg nem talált sérülésnyomot, mert úgy döntött, hogy beszáll és elhajt. A Teslát pedig a kocsiban tartózkodó alkalmazott vette irányítás alá és hajtott el vele. A szerencsés kimenetelű incidens oka még egyelőre nem ismert. Talán a robotaxi nem érzékelte pontosan a távolságot? Vagy esetleg a mérnökök hibáztak és a paraméterek rögzítésekor nem vették figyelembe, hogy egy elfordított kerék túl tud lógni a karosszérián? Ha kiderül, mi volt a probléma oka, beszámolunk róla. Már hibázott is a robotaxi – videón a Tesla szolgáltatásának első napja Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!