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 Nagyon kis sebességnél és úgy néz ki, maradandó nyomok nélkül, de technikailag megvolt az első robotaxi baleset a Teslánál is. Ennyivel megúszták, vagy lesz ennél komolyabb csattanó is? Szorult helyzetben A Dirty Tesla YouTube-csatorna ismert a Tesla önvezetését követők körében, mivel évek óta nyilvánosan teszteli a különböző szoftververziókat és a hibákról, illetve a fejlődésről is folyamatosan beszámol. Az autógyártó a napokban elkezdte megnyitni külsősök előtt is austini robotaxi szolgáltatását, ám ez a csatorna még benne volt az első körben, abban az influencer csoportban, akik leghamarabb próbálhatták ki a sofőr nélküli autókat. Chris, a csatorna tulajdonosa három napon át próbálgatta a rendszert és több mint 50 utat tett meg, 400 önvezető kilométert abszolválva. Egyik utolsó útján örökítette meg azt az incidenst, ami valószínűleg az első Tesla robotaxi baleset volt. A videó bevezetőjében Chris elmondja, hogy a koccanás egy olyan helyen történt, ahol nagyon kevés hely van és egy fal, valamint mindkét oldalt parkoló autók nehezítik a közlekedést. Ezen az estén annyira szűk volt a hely, hogy ő már előre aggódott, átfér-e majd az autó. Az út végeztével már kívülről videózott, amikor a robotaxi újra el akart indulni – ekkor már nagyon közel volt egy parkoló autóhoz, tényleg csak pár centi választotta el őket. Ekkor a Tesla önvezető kocsija balra fordította a kormányt és nagyon lassan megindult – amíg a kifordított kerék abroncsa hozzá nem ért a parkoló autóhoz. Hogy ekkor a kocsi magától állt-e le, vagy az anyósülésen utazó Tesla alkalmazott állította-e meg, az nem világos, kívülről nem látszik. A parkoló autó riasztója nem kapcsolt be a lökéstől, de a robotaxi vészvillogói, aktiválódtak a koccanás után. A vétlen autó kiérkező tulajdonosa először megpróbálta megérteni, ki is ült a volánnál, majd megnézte autóját, de végül valószínűleg nem talált sérülésnyomot, mert úgy döntött, hogy beszáll és elhajt. A Teslát pedig a kocsiban tartózkodó alkalmazott vette irányítás alá és hajtott el vele. A szerencsés kimenetelű incidens oka még egyelőre nem ismert. Talán a robotaxi nem érzékelte pontosan a távolságot? Vagy esetleg a mérnökök hibáztak és a paraméterek rögzítésekor nem vették figyelembe, hogy egy elfordított kerék túl tud lógni a karosszérián? Ha kiderül, mi volt a probléma oka, beszámolunk róla. Már hibázott is a robotaxi – videón a Tesla szolgáltatásának első napja Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!