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 Akár már 2027-től BMW motorok dolgozhatnak a Mercedesekben – és nem, ez nem egy vicc kezdete, hanem a valóság. A hagyományos hajtásláncok csökkenő eladási darabszáma és a magas fejlesztési költségek ősellenségekből faraghatnak szövetségeseket. Külső kényszer Bár nem közvetlenül az elektromobilitáshoz kapcsolódó hír, az elektromos átállástól elvonatkoztathatatlan fejlemény, hogy a két régi rivális, a BMW és a Mercedes-Benz azt fontolgatja, összefognak a belső égésű motorok gyártása terén. A mindig jól értesült német Manager Magazin fülese szerint a két vállalat a következő nyolc hónapban szeretné a részleteket megvitatni és eldönteni, együttműködnek-e, és ha igen, akkor milyen formában. Az első lépés a négyhengeres motorok területén történhet meg, amelyek a BMW osztrák motorgyárában készülnek és 2027-től megjelenhetnek a Mercedes-Benz autóiban is. Később azonban az együttműködés kiterjedhet a váltókra, sőt, komplett hajtásláncokra is. De nem csak Európában, Amerikában is közösen gyárthat majd belső égésű motorokat a két cég. Ez segíthet a magas vámok elkerülésében – a helyi gyártáshoz ugyanis azért kell egy magasabb darabszám is, ami külön-külön valószínűleg nincs meg. A jelenleg mérlegelt javaslatok között van a kész motorok vásárlása, de akár a vegyesvállalat létrehozása is – írja a német magazin. A két vállalatot a belső égésű motorok csökkenő gyártási darabszáma, a szigorodó környezetvédelmi normák és a magas fejlesztési költségek kényszeríthetik erre a lépésre, azonban nincsenek egyedül. A Renault pár éve leválasztotta a belső égésű és konnektoros hibrid hajtásláncokat gyártó részlegét egy HORSE nevű vegyesvállalatba, amelyben a kínai a Geely a partnere, míg a tisztán elektromos technikát az Ampere készíti házon belül. Más cégek, mint például a Volkswagen Csoport, vagy a Stellantis elég nagyok lehetnek ahhoz, hogy tucatnyi márkájuk között megosztva a fejlesztési költségeket egyelőre ne kényszerüljenek hasonló lépésre. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!