PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjQvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPWV2NHZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvayIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjQvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPWV2NHZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvaycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTEva2lhLWV2NC1ub3YtNjAweDUwMC0xLnBuZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTEva2lhLWV2NC1ub3YtMTMwMHg2MDAtMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzExL2tpYS1ldjQtbm92LTEzMDB4NjAwLTEucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Akár már 2027-től BMW motorok dolgozhatnak a Mercedesekben – és nem, ez nem egy vicc kezdete, hanem a valóság. A hagyományos hajtásláncok csökkenő eladási darabszáma és a magas fejlesztési költségek ősellenségekből faraghatnak szövetségeseket. Külső kényszer Bár nem közvetlenül az elektromobilitáshoz kapcsolódó hír, az elektromos átállástól elvonatkoztathatatlan fejlemény, hogy a két régi rivális, a BMW és a Mercedes-Benz azt fontolgatja, összefognak a belső égésű motorok gyártása terén. A mindig jól értesült német Manager Magazin fülese szerint a két vállalat a következő nyolc hónapban szeretné a részleteket megvitatni és eldönteni, együttműködnek-e, és ha igen, akkor milyen formában. Az első lépés a négyhengeres motorok területén történhet meg, amelyek a BMW osztrák motorgyárában készülnek és 2027-től megjelenhetnek a Mercedes-Benz autóiban is. Később azonban az együttműködés kiterjedhet a váltókra, sőt, komplett hajtásláncokra is. De nem csak Európában, Amerikában is közösen gyárthat majd belső égésű motorokat a két cég. Ez segíthet a magas vámok elkerülésében – a helyi gyártáshoz ugyanis azért kell egy magasabb darabszám is, ami külön-külön valószínűleg nincs meg. A jelenleg mérlegelt javaslatok között van a kész motorok vásárlása, de akár a vegyesvállalat létrehozása is – írja a német magazin. A két vállalatot a belső égésű motorok csökkenő gyártási darabszáma, a szigorodó környezetvédelmi normák és a magas fejlesztési költségek kényszeríthetik erre a lépésre, azonban nincsenek egyedül. A Renault pár éve leválasztotta a belső égésű és konnektoros hibrid hajtásláncokat gyártó részlegét egy HORSE nevű vegyesvállalatba, amelyben a kínai a Geely a partnere, míg a tisztán elektromos technikát az Ampere készíti házon belül. Más cégek, mint például a Volkswagen Csoport, vagy a Stellantis elég nagyok lehetnek ahhoz, hogy tucatnyi márkájuk között megosztva a fejlesztési költségeket egyelőre ne kényszerüljenek hasonló lépésre. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!