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 A tavalyi 69 után 2025 augusztusában 128 új tisztán elektromos kishaszongépjárművet helyeztek forgalomba hazánkban. Ha nem is beszélhetünk hatalmas mennyiségről, a trend mindenképpen jó. A Datahouse adataiból az is kiderül, hogy új típus vezeti az éves eladási listát.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 Az augusztusi személyautós statisztika itt található: Augusztusban 10 százalék felett volt a villanyautók részesedése a magyar újautó-piacon Típusok A típusok listáját júliusban a Ford Transit vezette, de ezt a modellt most augusztusban megverte testvére, a Transit Courier. A harmadik is egy Ford lett a Transit Custom személyében. A negyedik és ötödik helyen is márkatársak, a Citroën ë-C3 kisfurgon változata és az elektromos Jumpy végeztek – senki más nem adott át tíznél több elektromos kishaszongépjárművet a hónapban. # Típus 2025. augusztus 1 FORD TRANSIT COURIER 26 2 FORD TRANSIT 15 3 FORD TRANSIT CUSTOM 12 4 CITROEN C3 VAN 11 5 CITROEN JUMPY 10 6 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 8 7 TOYOTA PROACE CITY 7 8 DACIA SPRING VAN 6 9-10 MERCEDES CITAN 5 9-10 MERCEDES SPRINTER 5 11-12 OPEL COMBO 4 11-12 TOYOTA PROACE MAX 4 13-17 CENNTRO LOGISTAR 260 2 13-17 FARIZON V6E 2 13-17 GOUPIL G4 2 13-17 OPEL MOVANO 2 13-17 TOYOTA PROACE 2 18-22 CITROEN JUMPER 1 18-22 FIAT DOBLO CARGO 1 18-22 MERCEDES VITO 1 18-22 PEUGEOT EXPERT 1 18-22 PEUGEOT PARTNER 1 Egyéb: 0 Összesen: 128 Az éves listán is változás történt, a BYD ETP3 a második helyre esett, az új első pedig a Toyota Proace City. A dobogó legalsó fokán a Volkswagen ID.Buzz Cargo található. # Típus 2025. január-augusztus Változás 1 TOYOTA PROACE CITY 90 36% 2 BYD ETP3 87 74% 3 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 70 35% 4 OPEL COMBO 66 154% 5-6 NISSAN TOWNSTAR 64 68% 5-6 FORD TRANSIT CUSTOM 64 – 7 FORD TRANSIT COURIER 59 – 8 FORD TRANSIT 54 -59% 9 CENNTRO LOGISTAR 100 51 104% 10 PEUGEOT PARTNER 50 285% 11 MERCEDES CITAN 43 -48% 12 MERCEDES SPRINTER 41 -11% 13 TOYOTA PROACE MAX 38 – 14 TOYOTA PROACE 32 52% 15 DACIA SPRING 24 -75% 16-17 OPEL MOVANO 21 – 16-17 MERCEDES VITO 21 -72% 18 CITROEN C3 20 – 19 CITROEN JUMPER 18 350% 20 RENAULT MASTER 17 – Egyéb 127 – Összesen: 1057 +20% A TOP 20-as listán a Ford Transit mellett három Mercedes, a Citan, a Sprinter és a Vito is jelentősen visszaesett, ami nem túl jó előjel a tavalyi év győztes márkákájának. Márkák Mivel a típusok augusztusi listájának első három helyezettjét a Ford adta, így nem túl meglepő, hogy a márkák versenyét is ők nyerték. Hasonlóan, a modellek között a negyedik és ötödik helyen szereplő Citroën is behúzta az ezüstöt a márkalistán. A Toyota a harmadik lett az előző hónapban. # Márka 2025. augusztus 1 FORD 53 2 CITROEN 22 3 TOYOTA 13 4 MERCEDES 11 5 VOLKSWAGEN 8 6-7 DACIA 6 6-7 OPEL 6 8-11 PEUGEOT 2 8-11 CENNTRO 2 8-11 FARIZON 2 8-11 GOUPIL 2 12 FIAT 1 Egyéb: 0 Összes: 128 Az éves listán is helycsere történt, itt a Ford megelőzte az eddigi éllovas Toyotát – ez a lendület már júliusban is látszott, de kérdés, kitart-e év végéig. Előző hónapban még holtverseny volt a Mercedes és az Opel között a harmadik helyért, de most egy hajszállal elhúztak a stuttgartiak. Az év egyik legnagyobb visszaesője azonban még így is a Merci, de a Daciának sincs jó éve eddig. # Márka 2025. január-augusztus Változás 1 FORD 177 33% 2 TOYOTA 160 84% 3 MERCEDES 105 -48% 4 OPEL 100 16% 5 BYD 87 74% 6 VOLKSWAGEN 71 18% 7 PEUGEOT 67 68% 8 CITROEN 65 124% 9 NISSAN 64 68% 10 CENNTRO 57 43% 11 RENAULT 33 371% 12 DACIA 24 -75% 13 MAXUS 16 – 14 FIAT 15 – 15 FARIZON 8 – 16 GOUPIL 5 -58% 17 IVECO 3 – Egyéb: 0 – Összesen: 1057 +20% Csoportszinten továbbra is a Stellantis az első, de már a Ford a második, míg a Toyota így a harmadik. Ha valami jelentős változás nem lesz, akkor az egyetlen igazi verseny az ezüstért alakulhat ki idén, illetve még az lehet kérdés, hogy a BYD meg tudja-e előzni a Mercedest. # Cégcsoport 2025. január-augusztus Változás 1 STELLANTIS 247 59% 2 FORD 177 33% 3 TOYOTA 160 84% 4 MERCEDES-BENZ VANS 105 -48% 5 BYD 87 74% 6 VOLKSWAGEN CSOPORT 71 18% 7 NISSAN 64 68% 8-9 CENNTRO 57 43% 8-9 RENAULT CSOPORT 57 -44% 10 MAXUS 16 – 11 GEELY 8 – 12 GOUPIL 5 -58% 13 IVECO 3 – Egyéb: 0 – Összesen: 1057 +20% Hajtáslánc Idén augusztusban 1767 új kishaszongépjárművet adtak el hazánkban, a havi eladásoknak pedig 7,2 százaléka, azaz 128 darab volt tisztán elektromos. Az első nyolc hónapban összesen 1057 akkumulátoros kisáruszállító fogyott (+20%). A hajtáslánc piaci részesedése egy hajszállal 7 százalék alatt van, ami a második helyre elég a dízel mögött. A különböző hibrid és benzines kisfurgonok részesedése együtt nagyjából annyi, mint a tisztán elektromosaké. Az előző hónap statisztikája az alábbi linken található: Elektromos furgonok: feltámadt a Ford Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!