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
auto

Hivatalos: orrkamera, indexkar és nagyobb hatótáv érkezett az európai Teslákba

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

FRISSÍTÉS: cikkünket frissítettük a Model Y-t érintő újabb információval.

Most már nemcsak pletyka, a típusengedélyekből kiollózott értesülés, hanem hivatalos sajtóközlemény is érkezett róla: apró, de annál fontosabb frissítést kapott a Tesla európai kínálata.

A Model 3 és a Model Y is kapott az újdonságokból.

Ideért

A Tesla Model 3 két éve, 2023 októberében újult meg és a sajtóban csak Highland néven emlegetett frissítést szinte egyöntetű dicséret illette a komfortosabb futómű, jobb zajszigetelés, tovább növelt hatékonyság, valamint a külső-belső megújulás kapcsán…. egyetlen kivétellel.

A vállalat ugyanis az indexkapcsolót a kormányra, két nyomógombra költöztette, ami különösen az Európában népszerű körforgalmakban volt kényelmetlen megoldás és ennek megfelelően – kevés kivétellel – szinte mindenki gyűlölte.

Mostanáig kellett várni rá, hogy orvosolják a hibát, de immár hivatalosan is a Model Y-ból megszokott bajuszkapcsolóval működik a Model 3 is, így aki most rendeli az autóját, már az új kialakítást kapja.

Azért a raktáron lévő példányoknál érdemes lehet rákérdezni, melyik változatot kapjuk.

Szintén a Model 3 sajátossága volt, hogy a kocsiról lespórolták az első lökhárítóba épített extra kamerát. Ez már csak azért is furcsa, mert anno a Highland premierjénél még úgy tűnt, pont hogy a Model 3 lehet a Cybertruck után az első Tesla, ami megkapja ezt a fejlesztést – olyannyira így volt ez, hogy a vállalat honlapján a bemutató kapcsán még ilyen képek voltak fent. Aztán mostanra a kisebbik szedán lett az utolsó orrkamera nélküli autó a cégnél, de most ezt is orvosolták, az új verzióba bekerült ez is.

FRISSÍTÉS:

A Model Y kapcsán is változott valami: eltűnt a kék fényezés opciója a konfigurátorból. Jólértesültek szerint ez csak átmeneti, ugyanis a sötétkék színt egy új világosabb árnyalat, a Kínából már ismert gleccserkék (Glacier Blue) váltja majd.

A gleccserkék szín már év eleje óta rendelhető Kínában.

Extra hatótáv

Hivatalossá váltak az elmúlt hetekben-hónapokban beérkező új akkupakkokról szóló hírek is. Most már mind a Model 3, mind a Model Y kisakkus verziója a CATL új LFP celláival készült nagyobb pakkot viszi az ülések alatt és a nagyakkus kiadásokba is befutottak az 5M jelzésű LG NMC akkucellák.

Típus Változat Előző WLTP hatótáv Új WLTP  Hatótáv Változás
*Model 3 RWD 18″ 554 km 554 km
Model 3 RWD 19″ 513 km 520 km +7 km
Model 3 Long Range RWD 18″ 702 km 750 km +48 km
Model 3 Long Range AWD 18″ 678 km 716 km +38 km
Model 3 Performance AWD 20″ 528 km 571 km +43 km

Az új hatótávok is az új rendelésekre érvényesek, aki raktárról kap autót, kérdezzen rá, pontosan mi van a kocsiban.

Természetesen nem a Tesláról beszélnénk, ha nem lenne két furcsaság a frissített hatótávok kapcsán.

A Model 3 18 colos kerekekkel szerelt alapváltozatának nincs hivatalos WLTP adata, a cég valami miatt mindig a nagyobb, 19-es felnikkel készítteti el a típusengedélyt. Viszont az alapverzió hatótávjának ettől még az új akkunak köszönhetően változnia kellett volna, de a cég nem frissítette ezt az adatot.

A Model Y-nál kicsit másról van szó. Az alapváltozat és az új Performance már eleve a nagyobb akkuval került forgalomba, így ezeknél ezért nincs most változás. Az új LG cellák a Long Range AWD verziót érték most el, amelynek hatótávja 629 kilométerre nőtt. Van azonban ennek a típusnak egy nagyakkus egymotoros kiadása is, ami elvileg a hatótávbajnok lenne, de továbbra is 622 kilométert tud csak. Feltételezzük, hogy az új akkupakkokból még nincs elég ezért ez a változat frissül majd legkésőbb, ha elfogytak a készletek.

Típus Változat Előző WLTP hatótáv Új WLTP  Hatótáv Változás
Model Y RWD 19″ 500 km
*Model Y Long Range RWD 19″ 622 km 622 km
Model Y Long Range AWD 19″ 586 km 629 km +38 km
Model Y Performance AWD 20″ 580 km

Az újítások áremeléssel nem jártak, a cég változatlan áron kínálja típusait hazánkban.

Megérkezett a Tesla nagyobb akkupakkja Európába

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás