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
auto

Két olcsóbb Teslát is bejelentettek Amerikában

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

Nem csak a Model Y, de a Model 3 is kapott egy olcsóbb verziót Amerikában, ahol már rendelhető is mindkét változat.

Összeszedtük az árakat, hatótávokat és, hogy mit hagyott ki a Tesla a megfizethetőbb változatokból.

Ez a fapad a Teslánál

Úgy néz ki a legtöbb pletyka igaznak bizonyult az új, olcsóbb Tesla kapcsán, de a legnagyobb meglepetés az, hogy senki nem kotyogta ki korábban, hogy nem egy, hanem két autót mutat majd be a gyártó.

Persze mindkét autó ismert, hiszen a Model 3 és a Model Y új, belépő változatairól van szó és az is igaz, hogy Amerikában az első lépcsőfok, a kisebb, LFP akkus modellek a kínai akkucellákra kivetett magas vámok miatt már egy ideje hiányoznak a palettáról, így ott eddig magasabbról indult a beugró.

A Model 3 Standard Rear-Wheel Drive a típus új belépő modellje az USA-ban, és az ára nettó 5500 dollárral (~1,9 millió forint), azaz 13 százalékkal alacsonyabb, mint az eddigi alapváltozat.

Model 3 Standard RWD Premium RWD
Hatótáv (km) 517 584
Gyorsulás (0-60 mph) 5,8 4,9
DC töltés (kW) 225 250
AM/FM rádió
(csak internetes rádió)
van
Hátsó képernyő van
Hátsó légbefúvók vezérlése manuális érintőképernyős
Belső hangulatfény van
Kormányállítás manuális elektromos
Tükrök elektromos állítás, kézi behajtás elektromos állítás és behajtás,
automatikusan sötétedő
Kárpit műbőr-textil kombináció perforált műbőr
Díszítőelemek textil mikroszálas velúr és textil
Ülésfűtés elöl elöl és hátul
Üléshűtés elöl
Ledönthető hátsó ülések manuális elektromos
Futómű passzív csillapítású frekvencia-adaptív
Felni 18″ Prismata 18″ Photon
Tempomat van van
Autopilot van
Ár (nettó USD) 36.990 42.490

A Model 3-ból most bemutatott új alapverzió 67 kilométert, 13 százalékot veszített a hatótávból és valamivel lassabban is tölt, illetve néhány kényelmi extrát hagytak ki még az autóból.

Kevésbé okos például a futómű csillapítása, manuális a kormányállítás és a tükröket kézzel tudjuk csak behajtani. A hátsó klíma állítása is kézi lett és az első ülések oldaláról eltűntek a gombok, azokat is a képernyőről tudjuk beállítani.

Érdekes viszont, hogy ennél a típusnál mind a LED mátrix fényszórók, mind a panoráma üvegtető megmaradt és a 7 hangszórós alap hangrendszer sem változott. Az üvegtetőt állítólag a kisebb fejtér miatt hagyták meg. Nincs viszont Autopilot, csak az alap adaptív tempomat, vagy felárért a teljes FSD csomag választható – utóbbihoz minden hardver a helyén maradt.

A Standard változathoz csak a fekete belső rendelhető, a kasztnit pedig fehérben, feketében, vagy szürkében kérhetjük – színek nem járnak még felárért sem. Az alapszín egyébként a már ismert Stealth Grey.

A Model 3 Standard egy új 18-as felnit is kapott, ami Prismata névre hallgat és műanyag dísztárcsája teljesen zárttá teszi.

A Model Y ennél kicsit rosszabbul járt, nagyobbat vágott az olló, az ár viszont csak nettó 5000 dollárt (~1,7 millió forint) csökkent, ami 11%.

Model Y Standard RWD Premium RWD
Hatótáv (km) 517 575
Gyorsulás (0-60 mph) 6,8 5,4
DC töltés (kW) 225 250
Hangrendszer 7 hangszóró 15 hangszóró + mélynyomó
AM/FM rádió
(csak internetes rádió)
van
Hátsó képernyő van
Tető zárt fémtető panoráma üvegtető
Hátsó légbefúvók vezérlése manuális érintőképernyős
Belső hangulatfény van
Középkonzol nyitott zárt raktér
Kormányállítás manuális elektromos
Tükrök elektromos állítás, kézi behajtás elektromos állítás és behajtás,
automatikusan sötétedő
Kárpit kéttónusú műbőr-textil kombináció perforált műbőr
Díszítőelemek textil mikroszálas velúr és textil
Ülésfűtés elöl elöl és hátul
Üléshűtés elöl
Ledönthető hátsó ülések manuális elektromos
Légszűrő sima HEPA
Fényszórók Automata LED LED Mátrix
Futómű passzív csillapítású frekvencia-adaptív
Felni 18″ Aperture 19″ Crossflow
Tempomat van van
Autopilot van
Ár (nettó USD) 39.990 44.990

Az új Standard Model Y is 517 kilométert tud a WLTP-nél szigorúbb, amerikai EPA szabvány szerint és ez kisebb vágás, mint a Model 3 esetén. Eddig tartottak a jó hírek.

Az Y olcsóbb változata a Model 3 extráinak elvesztése mellett bukja a mátrix fényszórókat – de marad az automata LED -, az első és hátsó LED csíkot, a középkonzol rekeszét, a HEPA légszűrőt és az üvegtetőt is. Illetve utóbbi megfogalmazása fura, hiszen az üveg marad, de elfedik – ez nem tűnik olcsósításnak, csak kiszúrásnak.

A Model Y új alapfelnije ezentúl 18 colos és Aperture névre hallgat, tehát kisebb lett az átmérője, és itt is egyszerűsödött a belső és külső színválaszték.

A Model Y esetében talán a kárpitozás változása is kicsit látványosabb, de lehet csak azért, mert itt kaptunk a hátsó sorról is képet.

Mindkét modell azonnal rendelhető és novemberben már át is lehet venni az első példányokat.

A cég európai webshopja egyelőre nem frissült, de amint ez bekövetkezik, beszámolunk róla.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás