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
auto

Két másodperc alatt gyorsul százra a Citroën új villanyautója

elektromos motorsport
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

Hamarosan kezdetét veszi az ABB FIA Formula E versenysorozat legújabb, 2025/26-os szezonja, amelyben egy új csapatot is láthatunk rajthoz állni: a Citroën Racing is csatlakozik a mezőnyhöz. A francia márka szerencsés helyzetben van, mert bár teljesen újonc a tisztán elektromos egyszemélyes versenyautók világában, a Stellantis csoport részeként közel 11 évnyi szakértelemhez és tapasztalathoz férhet hozzá, amit a DS gyűjtött össze eddigi Formula E-s szereplése során.

A Citroën Racing már a GEN3 Evo típusú versenyautóval sorakozhat fel a rajtvonalnál, amely a sebesség és hatékonyság tökéletes kombinációja. A karbonszálas monocoque szerkezetű autó közel 760 kiló tömegű, és 350 kW (kb. 470 lóerő) csúcsteljesítményű elektromos hajtáslánca 0-ról 100 km/h-ra mindössze 1,86 másodperc alatt gyorsítja fel. A végsebesség eléri a 320 km/h-t, így a GEN3 Evo a Formula E történetének leggyorsabb elektromos modellje.

A jármű két villanymotorral rendelkezik az energia-visszanyerés maximalizálására: a hátsó motor hajt, míg az első a fékezésből nyert energiát tölti vissza. Az úgynevezett Attack Mode-ban mindkét motor egyszerre dolgozik, ekkor 50 kW plusz teljesítmény áll a versenypilóta rendelkezésére. A két motor együttes rekuperációs teljesítménye a 600 kW-ot is elérheti, így egy-egy verseny során az összes szükséges energia akár felét is saját maguk termelhetik meg a versenyautók futam közben. Az energiát egy 47 kWh kapacitású akkumulátor tárolja, amely gyors reakcióra, hőstabilitásra és tartósságra lett optimalizálva.

A Citroën csapatát két tapasztalt pilóta erősíti: a kétszeres Formula E-bajnok francia Jean-Éric Vergne és az új-zélandi Nick Cassidy, akik már számos győzelemmel és dobogós helyezéssel bizonyították tehetségüket a villanyautós versenyzésben. A csapatvezetői feladatokat a Formula E-ben jártas Cyril Blais látja el, akinek célja a csapat teljesítményének maximalizálása és a versenytechnológia fejlesztése.

A márka versenyautója különleges trikolór festést kapott – az élénk piros, tiszta fehér és elektromos kék a francia identitást és a Citroën örökségét hirdeti, miközben dinamikus, modern hatást kelt a városi pályákon.

A Formula E 12. szezonjának első futama São Paulóban lesz december 6-án, előtte a csapat október 27. és 30. között Valencia pályáján teszteli a GEN3 Evo-t, felkészülve az izgalmas és látványos új szezonra.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás