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
auto

Így mozgat majd mindent a mesterséges intelligencia a Hyundai-nál

egyéb
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

A Hyundai Motor Group és az NVIDIA január elején jelentették be együttműködésüket a mesterséges intelligencia (MI) területén, most pedig néhány konkrét elképzelést is közzétettek arról, hogyan forradalmasítanák az autóipart a megoldásaikkal.

A tervek szerint a partnerek egy hatalmas mesterségesintelligencia-infrastruktúrát hoznak létre Dél-Koreában, amely a jövő önvezető autóit, okosgyárait és robotjait hajtja majd. A beruházás értéke megközelíti a 3 milliárd dollárt, és magában foglalja egy Hyundai MI alkalmazásközpont, egy NVIDIA MI technológiai központ és több regionális adatközpont létrehozását is.

A Hyundai és az NVIDIA célja, hogy egy olyan létesítményt építsenek, amely 50 ezer darab NVIDIA Blackwell grafikus processzor (GPU) segítségével képes kezelni a teljes mesterségesintelligencia-életciklust – az adatok feldolgozásától és modelltréningtől a valós idejű döntéshozatalig. Noha a felek „MI-gyárként” hivatkoznak a komplexumra, valójában egy óriási számítási központról van szó, amely az autóipari és ipari fejlesztések mögötti mesterséges intelligenciát „termeli”.

A Hyundai az NVIDIA DGX, Omniverse, Cosmos és Drive AGX Thor rendszereit is felhasználja majd, hogy a mesterséges intelligenciát minden szinten beépítse működésébe. Az Omniverse platform segítségével a vállalat digitális ikreket hoz létre a gyárakról, így a teljes termelési folyamat virtuálisan modellezhető és optimalizálható. Ez felgyorsítja a robotok integrálását, a karbantartást és a gyártás automatizálását, valamint előkészíti az utat a teljesen önvezérelt, szoftveralapú üzemek előtt.

A technológia az autók fejlesztésében is kulcsszerepet kap: a Drive AGX Thor lesz a járművek „MI-agya”, amely az önvezető rendszerek, a fejlett biztonsági funkciók és az intelligens utastéri szolgáltatások működését irányítja. Az NVIDIA nyílt modelljeire és a Nemotron valamint NeMo eszközeire építve a Hyundai saját, folyamatosan tanuló mesterséges intelligenciát fejleszt, amely a járművek szoftverfrissítéseit és az utasélményt is képes lesz személyre szabni.

„A Hyundai és az NVIDIA partnersége új korszakot nyit az MI-alapú mobilitásban és gyártásban – olyan ökoszisztémát építünk, amely egyszerre ösztönzi az innovációt, fejleszti a tehetségeket és globális vezető pozícióba emeli Koreát” – mondta Euisun Chung, a Hyundai Motor Group elnöke.

A projekt a dél-koreai kormány támogatásával valósul meg, és szorosan illeszkedik az ország nemzeti mesterségesintelligencia-fejlesztési stratégiájába.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás