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 A Jeep hivatalosan is bemutatta első igazi tiszta meghajtású terepjáróját, az új Recont, amely az iparágban egyedülálló módon teljesen elektromos járműként kapta meg a Trail Rated minősítést – vagyis azt a Jeep által alkalmazott jelölést, amely bizonyítja, hogy a modell komoly terepképességi teszteken ment át, a vízátkeléstől kezdve a stabilitáson át a meredek emelkedők leküzdéséig. A Recon alapjait a Stellantis STLA Large architektúrája adja, ugyanaz a platform, amelyre a Wagoneer S és a Dodge Charger Daytona EV is épül. A márka viszont nem a luxus vagy a sportosság irányába tolta el a modellt, hanem egyértelműen az ikonikus Wrangler divatosabb megjelenésű, villanyos alternatíváját alkotta meg – a Jeep ikonikus szögletes formavilágával, nyitható tetővel, leszerelhető ajtókkal, kivehető oldalsó és hátsó üvegekkel, valamint a hátfalra rögzített pótkerékkel. A 650 lóerős, 840 Nm nyomatékú, kétmotoros összkerékhajtás akár 3,6 másodperces 0-100-as sprintet is elbír, a 100 kWh-s akkumulátor pedig nagyjából 400 km hatótávot kínál, ám a terepkonfiguráció, például a nagy gördülési ellenállású gumik ezt jelentősen csökkenthetik. Az úgynevezett Moab kivitel, mely kizárólag az észak-amerikai kontinensen lesz elérhető, például 33 colos terepgumikat, 22 centimétert meghaladó hasmagasságot és 15:1 arányú hátsó végáttételt kínál, ami nagy segítség a lassú, technikás terepen, például sziklák között. A Recon továbbá elektronikusan zárható, valódi hátsó differenciálművet kapott, valamint Selec-Speed Controlt, amely a lejtmenetvezérlést és az elektromos motorok fékezőhatását kombinálja, így a sofőr kizárólag a kormányzásra koncentrálhat. A beltérben a tervezők strapabíró, karcálló felületeket használtak, bőséges tárolóhelyeket és moduláris ajtózsebeket alakítottak ki. A digitális felszereltség része a 12,3 colos műszeregység és a 14,5 colos, minden eddiginél szélesebb, vízszintes tájolású központi kijelző, a Stellantis új Uconnect 5 rendszerével. A Recon gyártása jövő év elején indul Mexikóban. Az Egyesült Államokban 65.000 dolláros indulóárra számíthatnak a vásárlók, így mintegy 14.000 dollárral drágább az autó, mint egy alap Wrangler plug-in hibrid, és mintegy 27.000 dollárral kerül többe, mint egy belépő szintű négyajtós Wrangler. Ez azt jelenti, hogy az árát inkább a Wagoneer S EV prémium városi terepjáróhoz pozicionálták, amely hasonló összegért nagyobb, közel 480 kilométeres hatótávot kínál. Az amerikai piacokon való indulás után a globális értékesítés is megkezdődik. A Jeep európai kínálatában jelenleg két tisztán elektromos modell, az Avenger és a Compass várja a rendeléseket. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!