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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

Tegnap este nagyot fordult a világ, és egy új korszak kezdődött az amerikai autógyártás történetében, bemutatkozott ugyanis a világ első és egyetlen tisztán elektromos izomautója, a Dodge Charger új generációja. Sőt, a Stellantis autógyártó csoporthoz tartozó márka rögtön két villanyautóval ugrott neki az elektromos átállásnak, készül ugyanis kétajtós kupé, valamint négyajtós szedán is.

A Dodge természetesen a hagyományosabb gondolkodású rajongóinak sem fordít hátat, így az új Charger továbbra is elérhető lesz olyan erőforrásokkal, mint például a 3 literes Twin Turbo I-6 Hurricane motor. Aki azonban elektromos hajtással szeretné élvezni maga alatt a teljesítményt, az hamarosan megteheti az STLA Large padlólemeznek köszönhetően, amely a Dodge izomautói alatt debütált.

Az elektromos Charger két konfigurációban is elérhető lesz: a Charger Daytona R/T csúcsteljesítménye 469 lóerő, míg a Daytona Scat Pack változat 670 lóerőt kínál. Az utóbbi 3,3 másodperc alatt képes lefutni a 0-60 mérföld/órás sprintet (~96 km/h), amivel a Charger a világ leggyorsabb izomautójának számít – írja a Dodge. A negyedmérföldes szakaszt 11,5 másodperc alatt teljesíti az autó.

Az összkerékhajtás alapfelszereltség minden típusban, és a duplamotoros hajtáslánchoz mindkét elektromos változatban bruttó 100,5 kWh akkumulátor biztosítja az energiát. Az R/T számára ez körülbelül 507 kilométeres, a Scat Pack esetében pedig 416 kilométeres hatótávot jelent. Az aksi maximális töltési teljesítménye 183 kW, ami egy közel 28 perces töltési időt von magával 20% és 80% között.

A motorhangról egyébként azoknak sem kell lemondaniuk, akik elektromosan viszik haza a Chargert, a márka által levédetett Fratzonic Chambered Exhaust rendszer ugyanis a Hellcat üvöltését adja vissza.

Az utastérben egy 10,25 colos kijelző mutatja a menetinfókat a kormány mögött, ám ez opcionálisan 16 colosra cserélhető. A 12,3 hüvelykes, a vezető felé döntött központi kijelző gyors hozzáférést biztosít az Uconnect 5 infotainment rendszerhez, a vezeték nélküli CarPlay/Android Autóhoz és a Dodge Connected Services szolgáltatáshoz. Az Uconnect 5 platform testreszabható, intuitív érintőképernyőjén olyan funkciókhoz lehet hozzáférni, mint a SiriusXM, a TomTom navigáció, az Amazon Alexa. A teljesen elektromos modellek új Navigator Charging Location funkciója tájékoztatja a vezetőt, ha a Dodge Charger Daytona töltésre szorul a célállomás eléréséhez, és megkeresi a lehetséges töltőállomásokat az útvonalon.

A kupé változatok gyártása 2024 közepén indul a windsori létesítményben, a kanadai Ontarióban, a négyajtós típusok pedig 2025 első negyedévében követik őket. Árat egyelőre nem jelentett be a Dodge.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.