Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9wYnYvdmVoaWNsZXMvcHY1LWNhcmdvL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9jYW1wYWlnbj1wdjV2aWxsYW55YXV0b3NvayIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9wYnYvdmVoaWNsZXMvcHY1LWNhcmdvL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9jYW1wYWlnbj1wdjV2aWxsYW55YXV0b3NvaycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTIva2lhLXB2NS1jYXJnby1kZWMtNjAweDUwMC0yMDI1LTEyLTA4LmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTIva2lhLXB2NS1jYXJnby1kZWMtMTMwMHg2MDAtMjAyNS0xMi0wOC5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzEyL2tpYS1wdjUtY2FyZ28tZGVjLTEzMDB4NjAwLTIwMjUtMTItMDguanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Elsőként vetett be nagy léptékben humanoid robotokat az összeszerelő sorain a CATL, ezzel jelentős áttörést hozva a termelés automatizálásában. A Henan tartománybeli Lojangban szolgálatba állított robot, amely a Xiaomo nevet viseli, a gyártás utolsó, kritikus tesztfázisait végzi, kiváltva az emberi munkaerőt ezen állomáson. A robot az úgynevezett End of Line (EOL) és Direct Current Resistance (DCR) ellenőrzésekért felel, vagyis azokért a végső funkcionális vizsgálatokért, amelyeket az akkumulátorcsomagok kiszállítás előtt kapnak. Ezek a műveletek korábban nagy tapasztalatot igénylő kézi munkát jelentettek, mivel a dolgozóknak több száz voltos nagyfeszültségű csatlakozókat kellett pontosan illeszteniük, ami nemcsak balesetveszélyes volt, hanem az egyenletes minőséget is nehezítette. A CATL szerint a humanoid robot ezt a problémát gyakorlatilag megszüntette. A Xiaomo, vagy más néven Moz, egy végponttól végpontig működő Vision-Language-Action (VLA) modellre épül, amely lehetővé teszi a környezet pontos érzékelését és a komplex feladatok önálló végrehajtását. A robot képes valós időben alkalmazkodni az eltérő alkatrészpozíciókhoz, finoman szabályozza az erőkifejtést a kábelkötegek csatlakoztatásakor, és több mint 99 százalékos sikeraránnyal végzi el a kapcsolódási műveleteket – az emberi szakmunkások tempójával megegyező ciklusidő mellett. A rendszer nemcsak végrehajtja a feladatokat, hanem folyamatosan ellenőrzi is a csatlakozások állapotát, azonnal jelzi az esetleges hibákat, és szünetekben automatikusan ellenőrzési módba vált. Több akkumulátormodell párhuzamos gyártása esetén a humanoid robot napi terhelése a CATL szerint akár háromszorosa is lehet az emberi munkaerőének, miközben a működése stabilabb és kiszámíthatóbb. A Xiaomót a 2024-ben alapított, hangzhoui székhelyű Spirit AI fejlesztette, amely a CATL ökoszisztémájának része. A vállalat a mostani bevezetést kiindulópontnak tekinti: célja, hogy a humanoid robotokra épülő automatizálást fokozatosan kiterjessze akkumulátorcsomag-gyártó üzemeiben. Mindez jól illeszkedik a CATL gyors növekedéséhez: a cég idén január és október között több mint 355 GWh akkumulátort telepített világszerte, és továbbra is messze a legnagyobb szereplő a globális piacon. Újabb autógyárban állt szolgálatba humanoid robot Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!