auto

Ahogy az előző cikkünkben már megírtuk, a második generációs Leaf akkumulátora, megtévesztésig hasonlít az első generációséra. Ugyanaz a külső borítás, ugyanazok a csatlakozók vannak rajta és a cellák is ugyanúgy vannak elrendezve mindkét pakkban. Az EVs Enhanced youtube csatornájára felkerült egy videó, amiben a sok hasonlóság mellett említést tesznek a különbségekről is.

Ahogy a videóban látható, különbözik az árammérő szenzor, ami a korábbi 3 helyett 4 vezetékkel kommunikált a BMS-sel és más biztosítékok kerültek a csomagba. A BMS belseje is lecserélődött, mert tudnia kell fogadni az új árammérő jeleit, viszont külsőre ugyanolyan mint a 30 kWh-ás LEAF-é. Minden változás visszavezethető az akkumulátorban lakozó nagyobb teljesítményre, amit padlógáz esetén tud leadni a motor felé.

 

Magyar Péter

Villamosmérnökként szakmai csodálattal tekintek minden elektromos járműre, ugyanakkor azt látom, hogy sok az ismerethiányból adódó ellenérzés irántuk. Írásaimmal ezen szeretnék pozitív irányban változtatni!