Kanadában is villámtöltő-hálózatot épít a Volkswagen

Miután a dízelbotrány következtében az amerikai hatóságok arra kötelezték a Volkswagent, hogy 2 milliárd dollárt fordítson egy bármely elektromos autó által használható nemzeti villámtöltő-hálózat kiépítésére, és ennek eleget téve a német autógyártó megalapította az Electrify America elnevezésű leányvállalatát, a Volkswagen most Kanadára is kiterjeszti a munkálatokat, ahol az újonnan létrehozott Electrify Canada fogja vezetni a töltőtelepítést az anyavállalat nevében. A gyártó által közzétett legelső tervek 32 töltőállomásról szólnak, melyek a legfontosabb autópályák mentén, illetve Brit Columbia, Alberta, Ontario, és Quebec nagyobb városi térségeiben kapnak helyet. Hasonlóan az Egyesült Államokban létrehozott és készülőben lévő állomásokhoz, Kanadában is átlagosan négy töltőoszlop lesz egy helyszínen, melyek mind CCS, mind CHAdeMO csatlakozón keresztül tudják majd táplálni az áramot az autóba. A következő években piacra kerülő villanyautók gyors és kényelmes töltésére felkészülve az Electrify Canada 150-350 kW teljesítményű töltőket telepít a forgalmasabb helyszínekre – ezzel mintegy 10-15 percre redukálva egy 480 kilométer hatótávú jármű 80%-ra való töltését – melyeket a mostani elektromos autók 50 kW-on is képesek használni. A kanadai hálózat állomásai 2019 második felétől kerülnek online állapotba.

Az Electrify America az északabbi testvérénél egy jóval nagyobb kaliberű hálózat lesz, aminek első fázisa összesen 2000 töltőt jelent az Egyesült Államok 39 államán keresztül 484 helyszínen, melynek a legelső tagjai idén tavasszal már napvilágot is láttak, valamint folyamatosan érkeznek a bejelentések az újabb partnerek becsatlakozásáról – mint például a Simon és a Walmart –, amely vállalatok üzletei otthont adnak majd a Volkswagen töltőinek. A még átláthatóbb, felhasználóbarátabb hálózat érdekében a VW Kanadában is a helyi üzletláncokra fog támaszkodni, fontos különbség azonban a két ország felvillanyozása között, hogy míg az Electrify America egy kötelezettség okán született meg, a kanadai megfelelőjét teljesen önkéntesen hozta létre a Volkswagen – állította a gyártó szóvivője a Green Car Reports hírportálnak.

„A kanadai  elektromos autó-piac egyre csak növekszik, megteremtve ezzel a gyors, kényelmes, és a kulcsfontosságú helyszíneken elérhető töltés hatalmas igényét. Örömünkre szolgál, hogy fel tudjuk ajánlani szolgálatunkat, és vezető pozíciót tudunk szerezni a kanadai piacon eme az elektromos autók terjedése szempontjából sarkalatos tényező biztosításában” – tette hozzá a Volkswagen Group vezérigazgatója, Daniel Weissland.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.