A Toyota vezetősége továbbra sincs meggyőződve arról, hogy tisztán elektromos autóknak helyük van a piacon, és ahogyan korábban sem, úgy a Genfi Autószalonon sem rejtették véka alá a véleményüket erről a kérdésről. A robbanómotor nélküli technológia háttérbe szorításának oka a Toyotánál a magas gyártási költségekben keresendő, amelyet csak erőltetett és rendkívül drága támogatási rendszerekkel tudnak kompenzálni a kormányzatok, ösztönözve a fogyasztókat a villanyautó vásárlásra. Matt Harrison, a japán vállalat európai marketing és értékesítési igazgatója szerint még legalább jó pár év kell ahhoz, hogy a teljesen elektromos meghajtású járművek versenyképesek lehessenek a belsőégésű motorral hajtottakkal szemben vételár tekintetében. Addig pedig a hibridekre biztosan nagyobb kereslet fog mutatkozni: „Ha megnézzük a CO2-kibocsátásra vonatkozó célkitűzéseket, teljesen egyértelmű, hogy a következő 2-3 évben a versenytársaink által gyártott elektromos autók szintje meghaladja majd a feléjük támasztott kereslet szintjét. Amit a mi vásárlóink akarnak, és amiért hajlandóak is fizetni, az határozza meg, milyen tempóban kell a piacra dobnunk ezt a technológiát. Ezért gondoljuk, hogy rövid távon a hibrid jobb megoldás a legtöbb fogyasztó számára” – mondta el a marketingfőnök az újságíróknak a svájci rendezvényen. A Toyota C-HR Kínában hamarosan tisztán elektromosként is kérhető lesz Johan van Zyl, a Toyota Europe vezérigazgatója hozzátette, hogy ha minden jól megy 2021 környékén azért mégiscsak lesz egy megvásárolható villanyautója a gyártónak a kontinensen, ami nagy valószínűséggel az SUV-k, illetve a kisteherautók szegmensébe tartozik majd. Ezekben lát ugyanis nagyobb érdeklődést a villanyautókra a Toyota, és ezeknél nem akkora baj a magasabb vételár. Kínában már jövőre kapható lesz egy tisztán villanyos jármű a C-HR kompakt szabadidő-autó személyében, Európában viszont egyelőre be kell érnünk hibridekkel.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 PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTIwMjUtMDQtMTQtaG9rb3plcGkuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0yMDI1LTA0LTE0LWhva296ZXBpLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!