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
auto
2024. 04. 23. kedd

Sportterepjáró vagy kisteherautó lesz a Toyota első európai villanyautója

elektromos autó
2019. 03. 08 - Simon Zsolt - 0

A Toyota vezetősége továbbra sincs meggyőződve arról, hogy tisztán elektromos autóknak helyük van a piacon, és ahogyan korábban sem, úgy a Genfi Autószalonon sem rejtették véka alá a véleményüket erről a kérdésről. A robbanómotor nélküli technológia háttérbe szorításának oka a Toyotánál a magas gyártási költségekben keresendő, amelyet csak erőltetett és rendkívül drága támogatási rendszerekkel tudnak kompenzálni a kormányzatok, ösztönözve a fogyasztókat a villanyautó vásárlásra. Matt Harrison, a japán vállalat európai marketing és értékesítési igazgatója szerint még legalább jó pár év kell ahhoz, hogy a teljesen elektromos meghajtású járművek versenyképesek lehessenek a belsőégésű motorral hajtottakkal szemben vételár tekintetében. Addig pedig a hibridekre biztosan nagyobb kereslet fog mutatkozni:

„Ha megnézzük a CO2-kibocsátásra vonatkozó célkitűzéseket, teljesen egyértelmű, hogy a következő 2-3 évben a versenytársaink által gyártott elektromos autók szintje meghaladja majd a feléjük támasztott kereslet szintjét. Amit a mi vásárlóink akarnak, és amiért hajlandóak is fizetni, az határozza meg, milyen tempóban kell a piacra dobnunk ezt a technológiát. Ezért gondoljuk, hogy rövid távon a hibrid jobb megoldás a legtöbb fogyasztó számára” – mondta el a marketingfőnök az újságíróknak a svájci rendezvényen.

A Toyota C-HR Kínában hamarosan tisztán elektromosként is kérhető lesz

Johan van Zyl, a Toyota Europe vezérigazgatója hozzátette, hogy ha minden jól megy 2021 környékén azért mégiscsak lesz egy megvásárolható villanyautója a gyártónak a kontinensen, ami nagy valószínűséggel az SUV-k, illetve a kisteherautók szegmensébe tartozik majd. Ezekben lát ugyanis nagyobb érdeklődést a villanyautókra a Toyota, és ezeknél nem akkora baj a magasabb vételár. Kínában már jövőre kapható lesz egy tisztán villanyos jármű a C-HR kompakt szabadidő-autó személyében, Európában viszont egyelőre be kell érnünk hibridekkel.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.