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
auto
2024. 04. 24. szerda

Megvan az első cég, amely a Volkswagen MEB padlólemezét használhatja

elektromos autó

A Volkswagen Group autógyártói között már bevett szokás a padlólemezek megosztása a járművek fejlesztési és gyártási költségeinek csökkentése végett, és nincs ez másképp a Volkswagen MEB platformjával sem, mely eredetileg az I.D. tisztán elektromos széria alá lett tervezve, de a konszern több másik gyártója is ezt helyezi a legolcsóbbnak ígért modelljei alá. A MEB azonban annyiból különleges szerepet tölt be az autóipari fejlesztések között, hogy méretgazdasági szempontok miatt a Volkswagen bárki számára elérhetővé teszi, és nemrég a Forddal már meg is kezdődtek a tárgyalások az elektromobilitás területén való együttműködésről, amely az alváz megosztását is magával vonhatja. Ám végül nem az amerikai autóóriás lett a legelső külső partner, mely hozzáférést nyert a kincshez, merthogy a MEB-et elsőként a német e.GO Mobile AG fogja használni villanyautóihoz.

e.GO Life

A villámgyorsan fejlődő aacheni start-up már el is kezdte megtervezni az első közös projektjét a Volkswagennel, mely után több elektromos kisautó is kiegészítheti a VW kínálatát az e.GO jóvoltából. A 2015-ben alapított cég nevéhez már több saját villanymeghajtású jármű is fűződik, mint például a sorozatgyártáshoz közel járó Mover minibusz, de a Deusche Post kibocsátásmentes járműveit adó StreetScooter kisteherautónál is segédkezett. A Genfi Autószalonon pedig egy a Smartokhoz hasonló városi miniautót mutatott be a cég e.GO Life néven, aminek a szériagyártása 2019 közepén megkezdődik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.