A Volkswagen Group autógyártói között már bevett szokás a padlólemezek megosztása a járművek fejlesztési és gyártási költségeinek csökkentése végett, és nincs ez másképp a Volkswagen MEB platformjával sem, mely eredetileg az I.D. tisztán elektromos széria alá lett tervezve, de a konszern több másik gyártója is ezt helyezi a legolcsóbbnak ígért modelljei alá. A MEB azonban annyiból különleges szerepet tölt be az autóipari fejlesztések között, hogy méretgazdasági szempontok miatt a Volkswagen bárki számára elérhetővé teszi, és nemrég a Forddal már meg is kezdődtek a tárgyalások az elektromobilitás területén való együttműködésről, amely az alváz megosztását is magával vonhatja. Ám végül nem az amerikai autóóriás lett a legelső külső partner, mely hozzáférést nyert a kincshez, merthogy a MEB-et elsőként a német e.GO Mobile AG fogja használni villanyautóihoz. e.GO Life A villámgyorsan fejlődő aacheni start-up már el is kezdte megtervezni az első közös projektjét a Volkswagennel, mely után több elektromos kisautó is kiegészítheti a VW kínálatát az e.GO jóvoltából. A 2015-ben alapított cég nevéhez már több saját villanymeghajtású jármű is fűződik, mint például a sorozatgyártáshoz közel járó Mover minibusz, de a Deusche Post kibocsátásmentes járműveit adó StreetScooter kisteherautónál is segédkezett. A Genfi Autószalonon pedig egy a Smartokhoz hasonló városi miniautót mutatott be a cég e.GO Life néven, aminek a szériagyártása 2019 közepén megkezdődik. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!