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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Soha egyetlen konnektoros elektromos autóból sem fogyott annyi a történelem során összesen, mint a Nissan LEAF-ből 2010 decemberi piacra lépése óta. A jelenleg harmadik generációját élő zéró lokális kibocsátással működő villanyautó már több mint 400 000 vásárlót tett boldoggá a világ 50 autópiacán, és a LEAF-et választó fogyasztók száma egyre csak nő. Hamarosan ráadásul újabb piacokon lesz elérhető a Nissan sikermodellje: hat latin-amerikai országban az év első felében, és hét ázsiai és óceániai államban 2019 vége felé, egyre több ember számára megteremtve a lehetőséget a tisztább közlekedéshez. A már LEAF-et vezető villanyautósok együttesen több mint 10 milliárd kilométert tettek meg, ami a japánok számításai szerint évente 3,8 millió hordó kőolaj felhasználását jelentette volna abban az esetben, ha elektromos autó helyett az új Nissan Versát vezették volna. 2018-ban megelőzve a Renault Zoét a legkelendőbb e-autó volt a LEAF Európában, a villanyautós mennyországként ismert Norvégiában pedig meghajtástól függetlenül vezette az eladási listát.

De nem csupán egyre több vásárló férhet hozzá a LEAF-hez, hanem a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően egyre többen vannak azok is, akik már magabiztosan merik egyedüli autójukként használni a belsőégésű motor nélküli járművet. Januárban a 3.ZERO mellett az e+ változat is bemutatkozott, ami Európában 5000 darabos limitált szériaként lett meghirdetve, de a legfrissebb hírek szerint az óriási kereslet miatt ennél több is készül majd belőle. Ez a típus 62 kWh-nyi energiatároló kapacitást hordoz az aljában, ami körülbelül 385 kilométernyi autózásra elegendő a WLTP szerint egy töltéssel.

A Nissan elmondása szerint azonban a LEAF csak az egyik tényező a sok közül, ami az elektromobilitás úttörőjévé teszi a vállalatot. A japánok folyamatosan dolgoznak a töltőhálózat fejlesztésén és a V2G technológia tökéletesítésén, csakúgy, mint az elhasználódott akkumulátorok újrahasználatán, melyek végső újrahasznosításuk előtt akár utcai lámpákban, vagy sportlétesítményekben is rátalálhatnak második életükre.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.