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 2019 a fizetéses töltés bevezetésének az éve lesz Magyarországon, ugyanis a két olajtársaság után az ország egyik legnagyobb közműcégének elektromobilitásért felelős leányvállalata az NKM Mobilitás Kft. is megkezdte hálózatában a fizetési rendszer tesztelését. A Mobiliti néven ismert szolgáltatás két egyenáramú villámtöltője – a budaörsi Decathlon parkolójában, illetve a Köki Terminál bevásárlóközpont mélygarázsában – kedd délután óta már csak fizetés ellenében használható. A töltőkre kifüggesztett tájékoztatás szerint a rendszer április végéig tesztüzemben működik, és várhatóan kiterjesztik a cég többi DC töltőjére is. A lassabb, váltakozó áramú (AC) töltőket a változás egyelőre nem érinti, azok használata továbbra is ingyenes. Az említett két helyszínen lévő töltők néhány hete már csak az NKM TöltőPont applikációval indulnak, és az alkalmazás legutóbbi frissítése óta a szolgáltatások használatához már bankkártyát és számlázási címet is regisztrálni kell. A töltési szolgáltatás árazása idő alapú, így egyelőre alapvetően nem az elhasznált energiáért, hanem a töltő használatáért kell fizessenek az autósok. A szolgáltatás ára az applikációban a töltő adatlapján is látható, és a tesztidőszakban 10 Ft/perc (minden megkezdett perc fizetendő), ami jóval kedvezőbb, mint bármelyik másik fizetős töltőszolgáltatás hazánkban. A töltés díját a rendszer a folyamat leállításakor terheli be a regisztrált bankkártyára. A számla az előre megadott adatokkal 15 napon belül kerül kiállításra, de a töltési összesítőt a szolgáltató a töltés végén e-mailben azonnal elküldi. Az NKM TöltőPont applikáció nem csak a Mobiliti saját töltőit, de az összes hivatalosan átadott, és ellenőrzött hazai töltőpont adatait is tartalmazza. A Mobiliti és néhány másik szolgáltató esetén a töltő adatlapján megjelenik az adott töltő állapota is (szabad, foglalt, üzemen kívül, stb.), de töltést indítani illetve fizetni egyelőre csak a Mobiliti töltőinél lehet vele. A Mobiliti jelenleg Budapesten a Köki Terminál bevásárlóközpontban, Budaörsön és Zalaegerszegen a Decathlon áruházak parkolóiban, illetve Sormáson és Balástyán az autópálya mentén egy-egy étterem parkolójában üzemeltet egyenáramú villámtöltőt, de AC töltői több tucatnyi városban biztosítják a célállomás töltést. A szolgáltató nemrég a Decathlon áruházakat üzemeltető céggel kötött megállapodást, aminek eredményeképpen az ország 12 pontján köztük Szombathelyen, Győrben, Székesfehérváron, Dunaújvárosban, Maglódon, Csömörön, Dunakeszin, Miskolcon és Debrecenben telepítenek mielőbbi továbbutazást biztosító 50 kW-os egyenáramú villámtöltőket. A Mobiliti telepítéseinek különlegessége, hogy Magyarországon egyedüliként a DC villámtöltők mellé mindenütt telepítenek AC töltőoszlopokat is, így torlódás, illetve üzemszünet esetén sem marad az autós töltés nélkül. A Decathlon áruházak az ország bejárhatósága szempontjából különösen jó helyen, szinte minden esetben autópályák mentén, egyéb szolgáltatók (gyorsétterem, élelmiszerüzletek, stb.) közelében találhatók. 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 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!