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
auto
2024. 04. 26. péntek

Az idei Genfi Autószalon egyik sok érdeklődőt magához csalogató sztárautója a koncepcióból 2017 óta prototípussá avanzsálódott Honda E, valamint ennek mini pickup változata hasonló retro dizájnnyelvezettel. A legérdekesebb húzása a cégnek mégis inkább egy bejelentés volt, miszerint totális elektromosítás vár az európai kontinensre 2025-ig. Mivel hasonlót már számtalan autógyártótól hallottunk, de a megvehető tisztán elektromos modelleket továbbra is nagyítóval kell keresni a hagyományosok között a piacon, érdemes kétszer is értelmezni a japánok célkitűzését, mielőtt beleéljük magunkat a villany-Hondákba. 2025-re a gyártó az európai értékesítés 100%-át elektromosított járművekből szeretné összeszedni, ami gyakran egy szándékos ködösítés az e-mobilitási stratégiát illetően, ám a Honda egyértelműen leszögezte: a főszerepet a hibridek fogják kapni, kezdve az év elején elindított CR-V Hybriddel. Pozitívum, hogy a vállalat részben felismerte az elektromos meghajtás terjedésének trendjeit, így a 2017-es célkitűzésére tett rá egy lapáttal, ami akkoriban csak 2/3-os elektromosításról szólt, de végeredményben továbbra sem tudni, hány tisztán villanyos Honda jön Európába. A vállalat tavaly decemberben azt is bejelentette, hogy 2021-től nem lesz többé dízeles autó európai kínálatában.

A Honda E az első Európába szánt tömeggyártott modell lesz kipufogó nélkül, ez az autó végső formájában ősszel lesz kiállítva. Egyes piacokon viszont már nyár elején lehetőség lesz az előrendelésre. A villanyautó platformja később más kis méretű járművek gyártásának is utat enged. A Honda továbbá a töltési megoldások piacán is javítani szeretne pozícióján, aminek érdekében az EVTEC-kel közösen dolgozik kétirányú töltési berendezéseken, és a londoni lámpaoszlopokba épített töltőiről ismert Ubitricityvel is együttműködik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.