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 Európában jelenleg egyetlen helyszínen, a dingolfingi létesítményben készülnek magas feszültségű akkumulátorok a BMW részben, vagy teljesen elektromos meghajtású járműveihez, ám az elektromobilitási tervek megvalósításához elengedhetetlen a gyártási kapacitás bővítése. Ebből kifolyólag a müncheni vállalat tegnap bejelentette, hogy a közeljövőben Lipcsében is megindul az akkumulátor-modulok összeszerelése, s ezt 2022-ig több mint 100 millió eurós beruházással támogatja a vezetés. „Folyamatosan fokozzuk az elektromos hajtásláncok gyártását annak érdekében, hogy elérjük ambiciózus elektromobilitási céljainkat. Nemrégiben megnyitottuk kompetencia-központunkat Dingolfingban, és megdupláztuk a nagyfeszültségű akkumulátorok gyártási kapacitását a BMW Brilliance Automotive vállalatnál Kínában egy újabb akkumulátor-központ átadásával. Most Németországban is növeljük az akkumulátoraink termelését” – sorolta fel az elmúlt hónapok történéseit Michael Nikolaides, a motorok és hajtásrendszerek gyártásáért felelős igazgató a lipcsei gyár vezetője, Szászország kormányzója, és Lipcse polgármestere társaságában. Évi félmillió elektromos BMW-hez készül hajtáslánc Dingolfingban A tervek szerint az akkumulátor-modulok nagy volumenű sorozatgyártása 2021 közepén indul egy körülbelül 10 000 négyzetméteres területen, 2022-re pedig legalább 150 alkalmazottnak ad majd munkát az egyébként magasan automatizált folyamat. A modulokat felépítő cellák nem itt készülnek, azokat beszállítóktól kapja a BMW, egyedül a tesztelésüket végzik a németek az összeszerelés előtt. A BMW csak modulokról ír, így valószínűleg azok akkucsomaggá való összeállítására már nem Lipcsében, hanem Dingolfingben kerül sor. Lipcse 2013 óta fontos része a BMW elektromobilitási hálózatának, itt gyártják ugyanis a márka legelső villanyautóját, az i3-at. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!