Növeli akkumulátorgyártó kapacitását a BMW

Európában jelenleg egyetlen helyszínen, a dingolfingi létesítményben készülnek magas feszültségű akkumulátorok a BMW részben, vagy teljesen elektromos meghajtású járműveihez, ám az elektromobilitási tervek megvalósításához elengedhetetlen a gyártási kapacitás bővítése. Ebből kifolyólag a müncheni vállalat tegnap bejelentette, hogy a közeljövőben Lipcsében is megindul az akkumulátor-modulok összeszerelése, s ezt 2022-ig több mint 100 millió eurós beruházással támogatja a vezetés.

„Folyamatosan fokozzuk az elektromos hajtásláncok gyártását annak érdekében, hogy elérjük ambiciózus elektromobilitási céljainkat. Nemrégiben megnyitottuk kompetencia-központunkat Dingolfingban, és megdupláztuk a nagyfeszültségű akkumulátorok gyártási kapacitását a BMW Brilliance Automotive vállalatnál Kínában egy újabb akkumulátor-központ átadásával. Most Németországban is növeljük az akkumulátoraink termelését” – sorolta fel az elmúlt hónapok történéseit Michael Nikolaides, a motorok és hajtásrendszerek gyártásáért felelős igazgató a lipcsei gyár vezetője, Szászország kormányzója, és Lipcse polgármestere társaságában.

A tervek szerint az akkumulátor-modulok nagy volumenű sorozatgyártása 2021 közepén indul egy körülbelül 10 000 négyzetméteres területen, 2022-re pedig legalább 150 alkalmazottnak ad majd munkát az egyébként magasan automatizált folyamat. A modulokat felépítő cellák nem itt készülnek, azokat beszállítóktól kapja a BMW, egyedül a tesztelésüket végzik a németek az összeszerelés előtt. A BMW csak modulokról ír, így valószínűleg azok akkucsomaggá való összeállítására már nem Lipcsében, hanem Dingolfingben kerül sor.

EZT OLVASTAD MÁR?  Világszerte népszerűek a Tesla energiatárolói

Lipcse 2013 óta fontos része a BMW elektromobilitási hálózatának, itt gyártják ugyanis a márka legelső villanyautóját, az i3-at.

Elektromos autót használsz?