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 A kassai székhelyű elektromos autó töltőkkel és napelemekkel foglalkozó EV-GP nevű cég érdekes projektbe kezdett a Pozsonytól 20 kilométerre lévő Szenc városában. Egy hatállásos töltősziget építkezésének megkezdése, ha megszokottnak még nem is nevezhető, a Tesla Supercharger állomások és Ionity töltőszigetek mellett kirívónak sem tűnik, már Európa keleti régiójában sem. Amitől mégis izgalmas ez a projekt, hogy az ultra töltőt is magában foglaló töltősziget összes külső energia betáplálása csupán 22 kW (3×32 A). Nem tévedés, az összesen több mint 300 kW teljesítményre képes töltőállomás csak akkora tápellátással rendelkezik majd, mint egy átlagos 22 kW-os AC töltő aljzat, amelynek rendelkezésre álló kapacitását egy Renault Zoe egyedül képes felszippantani. Fotó: Facebook / EV-GP A töltőszigetre egy db 160 kW maximális teljesítményű CCS csatlakozós töltőoszlop mellett elhelyeznek 2 db maximum 60 kW teljesítményre képes DC töltőoszlopot, melyek egyikén csak CCS, a másikon CHAdeMO kar is lesz, ezen kívül három darab 11 kW-os AC töltőt is. A 22 kW külső áramforrás mellett a töltőszigetet 40 darab, egyenként 380 W teljesítményű napelemmel fedik majd le, azaz a naperőmű maximális névleges teljesítménye további 15,2 kW lesz. Ez persze még szikrázó napsütésben is csak a töltési kapacitás bő tizedét szolgálja majd ki, ezért a villámgyors töltés lehetővé tételéhez két darab 86 kWh kapacitású akkumulátort is telepítenek, azaz összesen 172 kWh tárolókapacitás is támogatja majd a töltőállomást. 40 db napelem, 3 db DC és 3 db AC töltő 22 kW tápellátással (Forrás: Facebook / EV-GP) A kivitelező cég bizonyára végzett számításokat a beruházás megkezdése előtt, és tudják mit csinálnak. Pedig amennyiben egyszerre érkezik a töltőre legalább három, eléggé lemerült, nagy kapacitású akkuval felszerelt autó, akkor még nappal is gyorsan felszippantják az akkumulátorokban tárolt energiát, így a méretezés határozottan bátornak tűnik. Remélhetőleg a későbbiekben olvashatunk majd a projekt tapasztalatairól is. Címlapkép: www.mojelektromobil.sk Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!