Akkuhiánnyal küzd a Fiat 500

A torinói Mirafiori üzemi tanács által kiadott tájékoztatás alapján olasz hírportálok arról számoltak be, hogy a tisztán elektromos Fiat 500 gyártása április 19-től az eddigi két műszakról egy műszakra áll át, 300-ról 210-re csökkentve a napi gyártási számot. A közlemény szerint a gyártás ütemét akkumulátor-hiány lassítja, azt azonban nem erősítették meg, hogy a Samsung SDI maradt el a cellák szállításával, vagy az akkupakkok összeszerelésével nem tudnak tempót tartani a gyárban.

A vadonatúj Fiat 500 nagyon erősen kezdett hazai piacán a tavalyi év végén, és Európa más országaiban is pozitív fogadtatás várta, ennek ellenére viszont a szakszervezetek biztosítékot kértek a vállalattól arra, hogy valóban csupán egy ideiglenes problémáról van szó, és nem a kereslet csökkenése okozza a gyártás lassítását, veszélyeztetve a létesítmény dolgozóinak munkahelyeit. A Fim Cisl például aggodalmát fejezte ki aziránt, hogy a villanyautó gyártásának kezdete nem indult akkora lendülettel, hogy garantálja az októberben felbérelt 160 ideiglenes munkás szerződésének meghosszabbítását. A napokban várható egy találkozó a létesítmény vezetősége, a szakszervezetek, és a Fiat illetékesei között, amelyben részletesen megtárgyalják a gyártás folytatásának lehetőségeit.

EZT OLVASTAD MÁR?  A Nagy Agymosás – így szennyeznek az elektromos autók

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.