Sikerült közös megegyezéssel zárni az SK Innovation és az LG Energy Solution jogi vitáját az Egyesült Államokban (és Koreában), elkerülve ezzel azt a szerencsétlen helyzetet, hogy az egyik vezető akkumulátor-gyártó céget 10 évre kitiltsák a világ egyik legnagyobb autópiacáról. Az ügyről 2020 végén számoltunk be először, amikorra annyira elmérgesedett a viszony a két koreai cég között, hogy az LG a Nemzetközi Kereskedelmi Bizottsághoz (ITC) fordult vádjaival, melyek szerint vetélytársa azzal a céllal csábította el alkalmazottjait, hogy üzleti titkokat szerezzen meg.
Komoly következményei lehetnek az LG Chem – SK Innovation pernek
A döntés februárban meg is született, és az LG-nek kedvezett: az SK Innovation számára megtiltotta az importálást, az árusítást, és a villanyautóakkumulátor-gyártást az USA-ban a következő 10 évre, néhány kiskapunak helyet adva, ami a Volkswagen, és a Ford villanyautós programjainak folytatását szolgálta. Az SK Innovationnek két utolsó mentőöve maradt: a viszonylag ritkán előforduló elnöki vétó, amire az ügy érzékenysége miatt (környezetvédelem, zöld munkahelyek, stb.) volt némi esélye, valamint a megegyezés az LG-vel – ez utóbbira került sor a tegnapi hivatalos bejelentések szerint, mindössze órákkal a kormányzati döntés meghozatalára kitűzött határidő lejárta előtt.
Borulhat minden: 10 évre kitiltották az SK Innovation aksijait az USA-ból
A megállapodás értelmében az SK Innovation átszámítva összesen 1,8 milliárd dollárt fizet az LG-nek (a Reuters információi szerint idén és a jövő évben 500-500 milliót, a többit pedig jogdíjak formájában a következő hat évben), s ezáltal minden jogi vita lezártnak tekintett, továbbá a következő 10 évben nem indulhat újabb per a két fél között intellektuális tulajdon elsajátítása ügyben. Az SK Innovation úgy nyilatkozott, hogy várakozásai szerint ez a fizetési terv nem lesz kifejezetten megterhelő számára anyagilag, de a teljes összeg nagyságát jól érzékelteti, hogy a cég körülbelül 2,6 milliárd dollárt invesztál két georgiai akkugyárának megépítésébe.
A megegyezés az autógyártók számára is előnyös, hiszen így sem a Fordnak, sem a Volkswagennek nem kell sürgősen új beszállítót találnia közelgő villanyautóihoz, és valószínűleg a Hyundai Csoportnak sem kellett felrúgnia a terveit. Emellett természetesen minden más autógyártó profitál abból, hogy több szereplő van a piacon, és ezzel kiélezettebb a verseny.