Megérkeztek a Polestar villanyautójának olcsóbb változatai

Háromtagúra bővült a Polestar 2 tisztán elektromos meghajtású sportszedán kínálata, miután a kínai Geely tulajdonában álló svéd márka a duplamotoros hajtásláncú változat mellé egymotoros kialakításokat is bevezetett. Az Európában tavaly nyár óta forgalmazott villanyautót eddig egy úgynevezett Dual Motor Long Range kiszerelésben tudták megvásárolni az ügyfelek, amelynek a két villanymotorja együttesen 300 kW (408 LE) teljesítményt produkált 660 Nm mellett. Ehhez egy 78 kWh kapacitású akkut szereltek be a mérnökök, amely a WLTP szabvány szerint körülbelül 450-480 kilométer hatótávolságot tett lehetővé.

A két új variánsban közös, hogy mindkettő Single motor hajtású, magyarul egyetlen villanymotor dolgozik benne. Ennek teljesítménye azonban nem egyenlő, az egyik 170 kW-os (231 LE), a másik pedig 165 kW-os (224 LE), 330 Nm nyomatékkal. Ennél is fontosabb különbség azonban az akku kapacitása: az erősebbik egymotoros változat a Long Range nevet hordozza, mivel megőrizte a már piacon lévő testvérének akkumulátorát. Az alacsonyabb erőkifejtésből adódó kisebb fogyasztás miatt ez a típus akár 515-540 kilométert is el tud menni egy töltéssel az előzetes WLTP mérések szerint.

A gyengébb egymotoros variáns ezzel szemben kisebb, 68 kWh-s aksit kapott, ami 420-440 kilométerre elegendő. Ez már Single Range néven érkezik az utakra.

Németországban a kétmotoros Polestar 2 ára támogatások nélkül 51.500 euróról indul, a két újdonságot pedig 48.500, illetve 45.500 eurós induló áron lehet hazavinni. Thomas Ingenlath vezérigazgató hangsúlyozza, hogy az olcsóbb típusok bevezetése oly módon történt meg, hogy azok karaktere és prémium érzete minimálisan sem szenved hiányt, még a mindenféle extra nélkül választott legalacsonyabb árú Polestar 2 is gazdag alapfelszereltséggel rendelkezik.

A 19 colos felnik, a jellegzetes LED fényszóró-dizájn, a keret nélküli visszapillantó tükrök, a 8 hangszórós hangrendszer, a hátsó parkolószenzorok és hátsó kamera, a 11 colos központi, és 12,3 colos kormány mögötti kijelző, valamint az Android Automotive operációs rendszer is minden típushoz standardként jár. Csakúgy, mint az OTA frissítés, amely például új applikációkat, és a Polestar digitális kulcsot teszi majd gyorsan elérhetővé a tulajdonosok számára a jövő hónapban.

A járműhöz különböző felszereltségi csomagok is választhatók. A Performance csomagról korábban már beszámoltunk, ez csupán a duplamotoros változathoz rendelhető, és elsősorban a sportosabb vezetési élményt és megjelenést szolgálja. Ára 6000 euró.

Az elsőként bevezetett Launch Edition magában foglalta, ám most külön kérhető a Plus és a Pilot Pack. Az előbbi többek között olyan extrákat ölel fel, mint a panorámás üvegtető, fűtött ülések, valamint a hőszivattyú, amely a legideálisabb esetben akár 10%-kal is megdobja az autó hatótávolságát. Ennek felára 4500 euró, míg a Pilot csomag, mely a járműben elérhető vezetéstámogató rendszereket bővíti ki, 3500 euróért vásárolható meg.

Minden újdonság megrendelésére a mai naptól van lehetőség a vállalat honlapján Svédországban, Norvégiában, Hollandiában, Belgiumban, Németországban, az Egyesült Királyságban, valamint Svájcban.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.