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
auto
2024. 03. 19. kedd

Plug-in hibrid hajtással is megjelenik a Citroën új zászlóshajója

Idén októberben megnyílik a rendelés a Citroën ma délelőtt bemutatott vadonatúj csúcsmodelljére, mellyel a francia autógyártó a nagy autók szegmensének kínálatát igyekszik színesíteni. A C5 X tervezése során az elsődleges szempontot az jelentette, hogy a jármű a lehető legtöbb vásárló igényeit kielégíthesse, beleértve például a tágas és kényelmet utasteret, a csomagtartóhoz való könnyű hozzáférést, valamint a dinamikus és elegáns megjelenést. Ezért a Citroën dizájnerei is a manapság jól bevált receptből főzték meg az újdonságot, és nemes egyszerűséggel összemosták az egyes karosszéria-kialakításokra jellemző tulajdonságokat: a C5 X éppen annyira szedán, mint amennyire SUV, vagy kombi.

4805 mm-es hosszával, 1865 mm-es szélességével, 1485 mm-es magasságával, valamint 2785 mm-es tengelytávolságával a C5 X a D szegmens szívében landolt, csomagtartójában 545 liternyi szabad hely várja az utasok cuccait. A dizájn tekintetében nem kóborol messzire a márka jellemző formavilágától, de valójában egy konkrét tanulmány, a 2016-ban bemutatott CXperience Concept inspirálta.

Az új zászlóshajó a belsőégésű motoros változatok mellett konnektorról tölthető hajtáslánccal is elérhető lesz rögtön az értékesítés kezdetétől, mégpedig a C5 Aircross-ból ismert plug-in hibrid hajtáslánccal (erről a modellről itt írtunk részletesebben). Ez azt jelenti, hogy a C5 X PHEV összteljesítménye 225 lóerőn tetőzik, tisztán elektromos üzemmódban pedig körülbelül 50 kilométert tud elmenni. Az újságírók azon kérdésére, hogy készül-e tisztán elektromos változat, a gyártó nem adott egyértelmű választ: a C5 X folyamatosan frissülni fog, egyre fejlettebb elektromos technológiát vesz majd fel, de azt majd az idő dönti el, hogy érkezik-e teljesen elektromos típus – fogalmaztak a bemutatón.

A C5 X technológiai újdonságai közé tartozik a Citroën Advanced Comfort aktív felfüggesztés, amitől „még a legkátyúsabb utakon is varázsszőnyegként repül az autó”, valamint a teljesen megújult infotainment rendszer, aminek felülete egy 12 colos központi HD érintőkijelzőn érhető el. Ehhez vezeték nélküli telefontükrözés is tartozik.

A kínai gyártás miatt a kínai vásárlók egy kicsivel előbb, valószínűleg már az év legvégén átvehetik az autót, de Európában sem kell majd a jövő év elejénél tovább várni rá.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.