Plug-in hibrid hajtással is megjelenik a Citroën új zászlóshajója

Idén októberben megnyílik a rendelés a Citroën ma délelőtt bemutatott vadonatúj csúcsmodelljére, mellyel a francia autógyártó a nagy autók szegmensének kínálatát igyekszik színesíteni. A C5 X tervezése során az elsődleges szempontot az jelentette, hogy a jármű a lehető legtöbb vásárló igényeit kielégíthesse, beleértve például a tágas és kényelmet utasteret, a csomagtartóhoz való könnyű hozzáférést, valamint a dinamikus és elegáns megjelenést. Ezért a Citroën dizájnerei is a manapság jól bevált receptből főzték meg az újdonságot, és nemes egyszerűséggel összemosták az egyes karosszéria-kialakításokra jellemző tulajdonságokat: a C5 X éppen annyira szedán, mint amennyire SUV, vagy kombi.

4805 mm-es hosszával, 1865 mm-es szélességével, 1485 mm-es magasságával, valamint 2785 mm-es tengelytávolságával a C5 X a D szegmens szívében landolt, csomagtartójában 545 liternyi szabad hely várja az utasok cuccait. A dizájn tekintetében nem kóborol messzire a márka jellemző formavilágától, de valójában egy konkrét tanulmány, a 2016-ban bemutatott CXperience Concept inspirálta.

Az új zászlóshajó a belsőégésű motoros változatok mellett konnektorról tölthető hajtáslánccal is elérhető lesz rögtön az értékesítés kezdetétől, mégpedig a C5 Aircross-ból ismert plug-in hibrid hajtáslánccal (erről a modellről itt írtunk részletesebben). Ez azt jelenti, hogy a C5 X PHEV összteljesítménye 225 lóerőn tetőzik, tisztán elektromos üzemmódban pedig körülbelül 50 kilométert tud elmenni. Az újságírók azon kérdésére, hogy készül-e tisztán elektromos változat, a gyártó nem adott egyértelmű választ: a C5 X folyamatosan frissülni fog, egyre fejlettebb elektromos technológiát vesz majd fel, de azt majd az idő dönti el, hogy érkezik-e teljesen elektromos típus – fogalmaztak a bemutatón.

A C5 X technológiai újdonságai közé tartozik a Citroën Advanced Comfort aktív felfüggesztés, amitől „még a legkátyúsabb utakon is varázsszőnyegként repül az autó”, valamint a teljesen megújult infotainment rendszer, aminek felülete egy 12 colos központi HD érintőkijelzőn érhető el. Ehhez vezeték nélküli telefontükrözés is tartozik.

A kínai gyártás miatt a kínai vásárlók egy kicsivel előbb, valószínűleg már az év legvégén átvehetik az autót, de Európában sem kell majd a jövő év elejénél tovább várni rá.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.