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
auto
2024. 04. 20. szombat

Az ABB FIA Formula E világbajnokság résztvevői május 8-án Monacóba látogatnak, hogy a 2020/2021-es szezonban hetedik alkalommal mérkőzzenek meg egymással a pontokért. Az elektromos meghajtású versenyautókat eddig háromszor láthattuk a patinás szállodákkal és kaszinókkal tarkított Monte Carlo híres utcáin száguldozni, ám csak néhány szakasz lehetett ismerős a Formula 1-ből, hiszen a villanyos hajtás korai képességei miatt a szervezők körülbelül a felére rövidítették a hagyományos versenysportból ismert pályát.

Forrás: Formula E

Az idei futammal ez megváltozik, ugyanis a Formula E, a FIA, valamint az Automobile Club de Monaco (ACM) hosszas tervezés után bejelentették a Monaco E-Prix új nyomvonalát. A villanyautók pilótáinak egy 19 kanyarból álló, 3,32 kilométer hosszú pályával kell megküzdeniük, amely csak néhány méterrel rövidebb, mint a Formula 1 autók csatatere. A nyomvonal újrarajzolását a szervezők azzal indokolták, hogy a jelenleg futó Gen2 technológia teljesítménye és hatótávolsága már elegendő ahhoz, hogy egy hosszabb pályán is izgalmas, látványos összecsapást eredményezzen.

Forrás: Formula E

A szervezők néhány kanyart átrendeztek annak érdekében, hogy ne teljesen a Formula 1-ből megszokott látvány fogadja a nézőket (és valószínűleg azért is, hogy a köridők se legyenek összehasonlíthatók), de a híres szakaszok, beleértve a Casino Square-t, a Mirabeau-t, és a Grand Hotel hajtűt, a nyomvonal részévé váltak. A Formula E autóknak ráadásul most először a versenysorozat története során a monacói alagúton is át kell haladniuk.

„Az ABB FIA Formula E Világbajnokság újabb nagy mérföldkövéhez érkeztünk azáltal, hogy a Formula E versenyautók a történelem egyik leghíresebb versenypályájának hosszabb változatán versenyezhetnek. Ez a gyors pálya sok szempontból a Formula E hez készült: keskeny utcáin sok lehetőség adódik előzni, az éles emelkedőkkel és nagy sebességű szakaszokkal pedig komoly kihívás elé állítja a pilóták energiagazdálkodását. Az FIA és az ACM lehetővé teszi számunkra, hogy versenyezzünk a motorsport hagyományaival átitatott kanyarokban, és megtiszteltetés számunkra, hogy ott leszünk május 8-án, amikor a Formula E történelmet ír” – nyilatkozta Alberto Longo, a Formula E egyik társalapítója és igazgatója.

Forrás: Formula E

Mielőtt azonban megismerkednének a hosszabb monacói pályával, a csapatok Valenciába utaznak, ahol két futam is vár rájuk ezen a hétvégén.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.