E-Legend EL1: az Audi Quattro bőrébe bújtatott elektromos vadállat

Az E-Legend névről bizonyára sokaknak beugrik a Peugeot csodálatos sportkupéja, aminek 2018-as bemutatóját követően még petíciót is indítottak a rajongók arra kérve a francia gyártót, hogy vigye sorozatgyártásba a tanulmányt. Most már azonban nem az oroszlános márka álomautója az egyetlen E-Legend az elektromobilitás névjegyzékében: Németországban éppen most alakul egy start-up ezzel a névvel, és rögtön sikerült is felhívnia magára a sajtó figyelmét egy pofás koncepcióautóval, amely az eredeti Audi Quattro S1 legendás raliautót idézi.

Az EL1 modernebb irányból közelíti meg a német klasszikus dizájnját, de vitathatatlanul hű marad a főbb stíluselemekhez, amelyeket Marcus Holzinger, a cég alapítója és egyben az autó tervezője már úgy ismer, mint a tenyerét – mondhatni, a vérében van a jármű formaterve, hiszen édesapja részt vett az Audi Quattro tervezésében a ’80-as évek elején.

Az E-Legend úgy gondolta, hogy az EL1 csak akkor állhatja meg a helyét a mai autópiacon, ha nem hangos, és nem is szennyez, ezért az öthengeres turbómotort villanymotorra cserélték, pontosabban háromra, melyek 816 lóerőre állnak össze. A két hátsó, és egy első motor összkerék-meghajtással mozgatja a közel 1680 kilót nyomó járművet, amely 100 km/h sebességre nagyjából 2,8 másodperc alatt képes felgyorsulni. A végsebességet 255 km/h-ra korlátozták a fejlesztők, de természetesen a 816 lóerőből ennél több is kiférne.

Az EL1-ben 800V-os rendszer dolgozik, akkumulátorának kapacitása 90 kWh. Ez durván 400 kilométeres hatótávolságra elég normál használat esetén, de ha bekapcsoljuk a SportPlus módot és kivisszük a Nordschleife versenypályára a sportkupét, akkor két kör után már érdemes megcélozni a legközelebbi töltőállomást. Az akkumodulokat egyébként egy nagy autógyártótól kapja az E-Legend, ami nagy valószínűséggel a Porsche, de ezt nem erősítette meg a vállalat.

A villanyautóval sok még a munka, az utasteret például még egyáltalán nem véglegesítették, és néhány külső dizájnelem (például a visszapillantó kamerák) sorsa is kérdéses, de az E-Legend szeretné minél hamarabb piacra dobni. Az első működő prototípus 2022-ben lehet kész, de az még bizonytalan, hogy mikortól lehet majd megrendelni. A gyártást egy partnercég végzi majd, összesen 30 darab készül a járműből, darabjáért több mint 1 millió eurót kér az E-Legend. További modellek is készülnek a jövőben, a következő autó, az EL2 várhatóan a Lancia Stratos HF Stradale formaterve alapján épül meg.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.