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 A Peugeot-ról meglehetősen ritkán lehet hallani, ha elektromos közlekedésről van szó, ám a franciák most a semmiből előhúztak egy tisztán villanyos meghajtású koncepciót, bizonyítva, hogy könnyedén össze tudnának rakni egy szuper villanyautót, ha akarnának. A legtöbb ember mostanra már megunta a sok felesleges elektromos tanulmányt, amivel a gyártók a környezettudatosságukat és sajátos jövőképüket próbálják hirdetni, ám a Peugeot e-Legend koncepció annyira gyönyörűre sikerült, hogy igencsak nehéz lenne átsiklani felette a hírek olvasása közben. A hirtelen jött villanyautó-fejlesztés nem véletlen a Peugeot-nál, ugyanis kereken 50 év telt el, mióta a legendás 504-es kupé változata piacra került, márpedig a gyártó valaha készült legszebb modelljének tartott gépkocsi megérdemel egy kis tiszteletnyilvánítást, főleg akkor, ha azt a gyártó egy abszolút káprázatos, és teljesen kibocsátásmentes autóval teszi. Az e-Legend vezető formatervezője elárulta, hogy az autó alapvetően három stílust próbál magára ölteni, és az igazán nehéz feladat annak a meghatározása volt, hogy e három irányzat között hol húzódik a megfelelő egyensúly. Azon túl ugyanis, hogy a tanulmány egyértelműen magával hordozza a Peugeot 504 kupé stílusjegyeit, és ezzel együtt a retro dizájnt, némileg az amerikai izomautókra is hajaz – amit nem nehéz észrevenni, hiszen az autót könnyen összetéveszthetnénk egy Mustanggal –, emellett pedig a futurisztikus arculat is szükséges volt, ami a járműben elhelyezett fejlett technológiát és korszerű megoldásokat tükrözi. Az e-Legend ráadásul nem csupán kívülről lett gondosan kidolgozva: a ’60-as éveket idéző sötét színű faberakások hatása a tizenhat darab különböző méretű képernyővel keveredve egy olyan látványt eredményez, amiért biztosan sokan lennének hajlandóak nem kevés pénzt kifizetni.PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPUJ5TXdxeU9USjFSWjRyTjFmYTF6WXNUVi5tTlpwTHJac24wTC43N3dZVFQudTcvZmFzdGlkPWFkbWt0enRmcHlxZXV3Y2pva3VmeXpqZmx2bmwvc3RwYXJhbT16ZmpvZ3FyaG9wL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm1vYmlsaXRpLmh1L2Vtb2JpbGl0YXMvaGlyZWsvMjAyNS8wMS0yNC0xIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2dkZWh1LmhpdC5nZW1pdXMucGwvaGl0cmVkaXIvaWQ9QnlNd3F5T1RKMVJaNHJOMWZhMXpZc1RWLm1OWnBMclpzbjBMLjc3d1lUVC51Ny9mYXN0aWQ9YWRta3R6dGZweXFldXdjam9rdWZ5empmbHZubC9zdHBhcmFtPXpmam9ncXJob3AvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PS91cmw9aHR0cHM6Ly93d3cubW9iaWxpdGkuaHUvZW1vYmlsaXRhcy9oaXJlay8yMDI1LzAxLTI0LTEnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAxL21vYmlsaXRpLWNlZi0xMjAweDE2MDAtMjAyNS0wMS0yNC5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAxL21vYmlsaXRpLWNlZi0xMjAweDE2MDAtMjAyNS0wMS0yNC5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPjxJTUcgU1JDPSJodHRwczovL2dkZWh1LmhpdC5nZW1pdXMucGwvX1tUSU1FU1RBTVBdL3JlZG90LmdpZj9pZD1CeU13cXlPVEoxUlo0ck4xZmExellzVFYubU5acExyWnNuMEwuNzd3WVRULnU3L2Zhc3RpZD1ub2pqa2lvY3BhZG16bmViY2Rpa2RycG1udmp3L3N0cGFyYW09cGVscnB2bm96di9uYz0wL2dkcHI9MC9nZHByX2NvbnNlbnQ9IiAvPg0K A gyáriak arra is ügyeltek, hogy a hajtáslánc terén se szenvedjen hiányt semmiben az elektromos legenda, ezért egy 100 kWh-s akkupakkot gyömöszöltek a padlólemezbe, amivel állítólag 600 kilométert is meg tud tenni egyetlen töltéssel a WLTP szerint. De talán még ennél is vonzóbb, hogy 500 kilométernyi szuflát 25 perc alatt bele tudunk pumpálni az autóba. A 340 kW-os teljesítmény, és a 800 Nm nyomaték kevesebb mint 4 másodperc alatt felpörgeti 100 km/h-ra a kocsit álló helyzetből, ám a végsebesség 220 km/h-ra lett korlátozva, pedig ennél biztosan többre is képes lenne a versenypályán. Az e-Legend egyébként teljesen önvezetőnek lett tervezve, azt az üzenetet hordozva, hogy egy 4-es szintű önvezető autónak sem kell barátságtalanul és ijesztően kinéznie, hanem lehet teljesen sofőrközpontú. Sajnos a Peugeot-nak semmilyen terve sincs gyártásba vinni az autót, ellenben ragaszkodik hozzá, hogy a később megjelenő modellek átörökölnek néhány dizájnelemet a karosszériáról. Akik élőben is szeretnék látni az 504 kupé modern megtestesülését, azoknak október elején egészen a Párizsi Autószalonig kell utazniuk. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!