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 Az MG tegnap tartott sajtótájékoztatóján mutatkozott be a márka legelső villanyautójának ráncfelvarrott változata. Az MG ZS EV látványosan megújult külsőre, a tradicionális stílusjegyeket modernebbek váltották, ennek megfelelően a tervezők egybeolvasztották a hűtőrácsot az autó orrával, annak egykori jelenlétéről csupán egy halvány mintázat árulkodik. Ilyen a kifutó MG ZS EV… … és ilyen az új, Forrás: MG Újratervezték a fényszórókat is, a lökhárító sarkaiban lévő légbeömlőket szintén bepanelezték, és az emblémát is lecserélték. A töltőcsatlakozó helye sem maradt teljesen változatlan: az MG ZS EV-be eddig is az orrán, egy felemelhető panel mögött kellett bedugni a kábelt, ám most a konnektor az embléma mellé került egy saját kis ablak mögé. Ami a villanyautóval történt, az nem csupán egy vizuális csinosítás, hanem egy teljes modellfrissítés, aminek megfelelően a hajtáslánc, a felszereltség, és az operációs rendszer is megújult. A ZS EV ezentúl két akkuméretben lesz választható, a kisebbik kapacitása 50,3 kWh, ami 320 km hatótávot kínál a WLTP szabvány szerint. Ez a Standard Range verzió azonban csak később lesz elérhető, az értékesítés október végi indulásakor egy 70 kWh kapacitású Long Range típust lehet megrendelni 440 km hatótávval. A jelenleg forgalmazott változathoz képest ez egy 177 kilométeres hatótáv-növekedés. Az MG ZS EV-t hivatalosan 50 kW-os DC töltés jellemezte mostanáig. Az új változat kapcsán azt ígéri a vállalat, hogy egy 30-80%-os töltés ideális esetben fél órát vesz igénybe, ami nagyjából megegyezik az eddigi töltési idővel, ám mivel immár nagyobb az akkukapacitás, úgy sejtjük, hogy nőtt a maximális töltési teljesítmény, de erről nincs hivatalos információ. A fedélzeti töltő teljesítménye azonban biztosan növekedett a 7 kW-ról háromfázisú 11 kW-ra. A modell újdonságai közé tartozik az újonnan fejlesztett MG iSMART konnektivitási rendszer továbbfejlesztett navigációval és infotainment szolgáltatásokkal, melynek számos funkciója vezérelhető távolról, okostelefonról. Az új ZS EV október végén érkezik a kereskedésekbe, indulóára a nagyobb akkuval 34.990 euró, a kisebb akkus változatot pedig 30.990 euróról lehet majd hazavinni. Ez azt jelenti, hogy a jelentős továbbfejlesztés ellenére a villanyautó nagyjából megőrzi eddigi vételárát. A legendás márkanevet ismét bevezetve a köztudatba az MG Motor UK 2006-ban kezdte meg működését a kínai SAIC Motor leányvállalataként. Az MG ZS EV-t 2019-ben mutatta be, és rövid időn belül nagy sikereket ért el vele: a gyártás első évében több mint 15 ezer darabot adott el belőle. Ez volt egyébként a legelső olyan tisztán elektromos autó Európában, amely kínai tulajdonban lévő vállalat által került piacra az európai kontinensen. 2019-ben elindult az MG Motor Europe nevű cég is, amely a márka európai terjeszkedéséért felelős: jelenleg az Egyesült Királysággal együtt 16 európai országban lehet megvásárolni az MG autóit, amihez hamarosan Svájc és Finnország is csatlakozik. A vásárlókat több mint 200 MG Brand Store várja Európa-szerte, de a tervek szerint ez a szám 2021 végéig megduplázódik. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!