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
auto
2024. 09. 08. vasárnap

Hatalmas rendelést adott le kínai villanyautókra az európai autókölcsönző

A Hertz kapcsán már többször írtunk róla, hogy az autókölcsönző nagyszabású, összesen immár többszázezres rendelésekkel kezdte meg az elektromos átállást, és a GM, a Polestar, valamint a Tesla modelljeivel tölti fel a kínálatát.

Most a versenytárs Sixt is hasonló lépést jelentett be egy kínai partnerrel.

Közelebb Európához

Amíg a Hertz lépései elsősorban az amerikai piacot érintették, a Sixt és BYD megállapodása konkrétan Európáról szól.

BYD Atto 3

Az autókölcsönző közleménye szerint több ezer tisztán elektromos autóra adtak le most konkrét megrendelést, amelyek első példányai már a jelenlegi, negyedik negyedévben megérkeznek és szolgálatba is állnak. Kezdetben az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Hollandiában és Németországban kölcsönözhetünk majd elektromos autókat, mégpedig konkrétan a BYD Atto 3 SUV-t, amelynek forgalmazását nemrég kezdte meg a kínai gyártó a kontinensünkön.

A Sixt azt is bejelentette, hogy 2028-ig további 100.000 elektromos autót fog vásárolni a kínai partnertől, hogy tovább zöldítse európai flottáját.

Az autókölcsönző célja, hogy 2030-ra az európai flottájának 70-90%-a elektromosított legyen – hűséges olvasóink persze már felismerték, hogy ismét elhangzott a szerkesztőség kedvenc kifejezése, amely jótékony homályban összemossa a tisztán elektromos és a hibrid autókat. Így azt nem tudjuk pontosan, hogy ebből mennyi lesz tisztán elektromos.

Michael Shu (balra), a BYD Europe igazgatója, és Vinzenz Pflanz (jobbra) a Sixt értékesítési és beszerzési igazgatója. Forrás Sixt

A 100 ezres darabszám viszont rendkívül nagy, hiszen az interneten elérhető adatok alapján a cégnek az egész világon mintegy 242 ezer kocsija van, így nem túlzás azt állítani, hogy hat éven belül Európában a legtöbb Sixt autó BYD lesz. A cég egyébként saját töltőhálózatot is tervez, amelyet a ONE e-mobilitás platform segítségével többszázezer nyilvános töltőponttal egészít ki, és könnyíti majd meg ezzel ügyfelei dolgát.

175 ezer elektromos autót vásárol a Hertz

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.