A Redwood Materials-t J.B. Straubel, a Tesla egyik alapítója, Musk egykori jobbkeze, a vállalat első akkucsomagjainak megtervezője alapította, amikor pár évvel ezelőtt feladta alelnöki pozícióját az autógyártónál. Most egy német akkufeldolgozó felvásárlásával Európában is megvetették lábukat. Mindent A Redwood azzal hívta fel magára a figyelmet pár éve, hogy 2017-es megalapítása óta olyan teslás tempóval fejlődik, 2022-ben már több, mint 6 GWh akkut dolgoztak fel az Egyesült Államokban, ami 70-100 ezer új villanyautónak felel meg. Bár elsősorban ők is azt tervezik, hogy majd használt villanyautó akkukat fognak újrahasznosítani, de jelenleg sok minden mást is begyűjtenek, így több ezer, a fiókokban heverő elektromos kütyü, kerti és barkácsszerszám aksiját dolgozzák fel minden évben – mégpedig állítólag 95 százalékos hatékonysággal.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 A Redux Recycling német üzeme. Forrás: Redwood. A vállalat most megvásárolta a Redux Recycling nevű német akkufeldolgozót és átveszi a cég 70 dolgozóját is. A vállalat a közleményében kiemeli, hogy szándékai szerint kombinálja majd a két vállalat technológiáját, így például átveszik a németek remek fizikai előválogató, illetve szétszerelő rendszerét is, de számítanak az európai kollégák szaktudására is. A Redux egyébként az új amerikai tulajdonoshoz hasonlóan mindenevő, német üzemük feldolgozza nem csak a villanyautók és energiatárolók, de az elektromos biciklik, és elektronikai eszközök akkumulátorait is, mégpedig évi 10.000 tonna mennyiségben. A Redux Recycling csapata. Forrás: Redwood. A vállalat elhelyezkedése, az északi tenger partján található Bremenhaven kikötőjének közelsége is sokat nyomott a latba, ugyanis ez rendkívül megkönnyíti az akkuk, illetve a visszanyert alkotóelemek szállítását. A német sajtó úgy tudja, hogy az üzlet kétszámjegyű milliós tétel volt, euróban, a Redwood pedig a következő években százmilliós tételben fektet majd be, hogy a jelenlegi kapacitást akár a tízszeresére emelje. Tényleg piszok jól működik az akku újrahasznosítás Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!