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
auto
2024. 05. 02. csütörtök

Európába érkezett a Tesla alapítójának akku újrahasznosítója

elektromosautó-akkumulátor

A Redwood Materials-t J.B. Straubel, a Tesla egyik alapítója, Musk egykori jobbkeze, a vállalat első akkucsomagjainak megtervezője alapította, amikor pár évvel ezelőtt feladta alelnöki pozícióját az autógyártónál.

Most egy német akkufeldolgozó felvásárlásával Európában is megvetették lábukat.

Mindent

A Redwood azzal hívta fel magára a figyelmet pár éve, hogy 2017-es megalapítása óta olyan teslás tempóval fejlődik, 2022-ben már több, mint 6 GWh akkut dolgoztak fel az Egyesült Államokban, ami 70-100 ezer új villanyautónak felel meg. Bár elsősorban ők is azt tervezik, hogy majd használt villanyautó akkukat fognak újrahasznosítani, de jelenleg sok minden mást is begyűjtenek, így több ezer, a fiókokban heverő elektromos kütyü, kerti és barkácsszerszám aksiját dolgozzák fel minden évben – mégpedig állítólag 95 százalékos hatékonysággal.

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

A Redux Recycling német üzeme. Forrás: Redwood.

A vállalat most megvásárolta a Redux Recycling nevű német akkufeldolgozót és átveszi a cég 70 dolgozóját is. A vállalat a közleményében kiemeli, hogy szándékai szerint kombinálja majd a két vállalat technológiáját, így például átveszik a németek remek fizikai előválogató, illetve szétszerelő rendszerét is, de számítanak az európai kollégák szaktudására is. A Redux egyébként az új amerikai tulajdonoshoz hasonlóan mindenevő, német üzemük feldolgozza nem csak a villanyautók és energiatárolók, de az elektromos biciklik, és elektronikai eszközök akkumulátorait is, mégpedig évi 10.000 tonna mennyiségben.

A Redux Recycling csapata. Forrás: Redwood.

A vállalat elhelyezkedése, az északi tenger partján található Bremenhaven kikötőjének közelsége is sokat nyomott a latba, ugyanis ez rendkívül megkönnyíti az akkuk, illetve a visszanyert alkotóelemek szállítását.

A német sajtó úgy tudja, hogy az üzlet kétszámjegyű milliós tétel volt, euróban, a Redwood pedig a következő években százmilliós tételben fektet majd be, hogy a jelenlegi kapacitást akár a tízszeresére emelje.

Tényleg piszok jól működik az akku újrahasznosítás

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.