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
auto
2024. 05. 03. péntek

A Recurrent legújabb publikációja szerint a hideg jó hatással van az elektromos autók akkumulátorának élettartamára.

Azt már szinte mindenki tudja, hogy hűvösben csökken az elektromos autók hatótávja, mivel nem csak az utastér fűtéséhez kell az akkuban tárolt energiából felhasználni valamennyit, gyakran magát az akkumulátort is melegíteni kell, hogy megfelelő teljesítményt tudjunk kivenni vagy gyorsan tölthessük.

A Recurrent, amely több mint 12.000 Tesla adataihoz fér hozzá, ezúttal a külső hőmérséklet és az akku állapot közötti kapcsolatot próbálja megfejteni. A cég az alapján igyekszik meghatározni az akkumulátor állapotát, hogy az eredeti hatótávhoz képest mennyit képes megtenni egy használt autó. Az alábbi térképen a cég által felügyelt 2020-as évjáratú Tesla Model Y akku állapotokat tüntették fel az autók használatának helye alapján, és egyértelműen arra a következtetésre jutottak, hogy a 2020-as autókban az akkumulátor állapota a hűvösebb éghajlattal rendelkező régióban jobb.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1L2ludmVydGVyZ3VhcmQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS9pbnZlcnRlcmd1YXJkJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC92aWxsYW55YXV0b3Nvay0xMjAweDE2MDAtMjAyNG1hanVzMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLTEyMDB4MTYwMC0yMDI0bWFqdXMzLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

forrás: www.recurrentauto.com

Az eredményeket így magyarázza a cég:

Az akkumulátorok nagyon hasonlítanak az emberekhez – folyamatosan öregednek. Tehetünk azért, hogy csökkentsük ezeket a hatásokat, például testmozgással és alvással, de gyorsíthatjuk is az öregedést, például a dohányzással vagy napozással.

Ugyanez igaz az akkumulátorokra is, a hőhatásnak való kitettség olyan, mint a dohányzás. A környezet hőmérséklete többletenergiával járul hozzá az akkumulátorban zajló elektrokémiai reakciókhoz, ami felgyorsíthatja a nem kívánt kémiai reakciókat, amelyek az akkumulátor idő előtti öregedéséhez vezethetnek. Az akkumulátor degradáció szempontjából általánosan elfogadott küszöbérték 30 °C körüli.

A cég egy korábbi publikációjában azt a közvélekedést igyekeztek adatokkal cáfolni, hogy a rendszeres DC töltés károsítja az akkumulátort.

Tanulmány: nem öli meg az aksidat a sok villámtöltés

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.