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
auto
2024. 05. 02. csütörtök

Jövő héttől rendelhető a frissített Audi Q4 e-tron

elektromos autó

Átfogó frissítéssel érkezik a 2024-es modellévre az Audi Q4 e-tron. A teljesség igénye nélkül újrahangolt futóműre, megnövelt hatékonyságra és továbbfejlesztett alapfelszereltségre, valamint optimalizált cellakémiára és kibővített vezetéstámogató opciókra is számíthatunk, ha szeptember 26-a után rendelünk a típusból, amelynek induló ára 52.900 EUR, ami mai árfolyamon kicsit több, mint 20 millió forint.

forrás: Audi

Az összes változatot egy 77 kWh nettó (82 kWh bruttó) akkumulátorcsomag szolgálja ki. Az optimalizált kémiájú cellák az Audi szerint javítják a DC töltési teljesítményt, ami az új modellek összkerekes változataiban így maximum 175 kW, míg a hátsókerekes változatokban 135 kW. Ezzel együtt az Audi útvonaltervezőjébe bekerült egy olyan funkció, amely hosszú utakon a HPC (High-Power Charging) állomásokat priorizálja, így nem kell bíbelődnünk azzal, hogy kifejezetten gyorstöltőket keresünk. A rendszer ráadásul automatikusan aktiválja az akkumulátor-előkondicionálást, amennyiben a GPS-ben egy ilyen állomás van beállítva célpontként.

Villanyautó teszt: Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro

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

Újdonság, hogy a Q4 e-tron család elsőként kapta meg az utókondicionálás funkciót is, amely a jármű hűtőközegét használja arra, ha töltést követően, vagy vezetés közben az akkumulátor hőmérséklete túllép egy meghatározott küszöbértéket.

Forrás: Audi

A Q4 e-tron a hátsó tengelyére új hajtásláncot is kapott, ami saját speciális hőkezelő rendszerrel rendelkezik, aminek köszönhetően az állandó gerjesztésű szinkronmotornak (PSM) szinte folyamatosan állandó a hőmérséklete, vagyis nem melegszik. A magasabb hatékonyság mellett a hajtáslánc nagyobb teljesítményre is képes, így tulajdonképpen nőtt a megtehető kilométerek száma. A Sportback 45 változat WLTP ciklus szerinti maximális hatótávja például 562 km-re nőtt.

Audi Q4 e-tron 2024 változatok.

Teljesítmény Gyorsulás (0-100 km/h) Végsebesség
Audi Q4 45 e-tron 210 kW / 286 LE 6,7 mp 180 km/h
Audi Q4 Sportback 45 e-tron 210 kW / 286 LE 6,7 mp 180 km/h
Audi Q4 45 e-tron quattro 210 kW / 286 LE 6,6 mp 180 km/h
Audi Q4 Sportback 45 e-tron quattro 210 kW / 286 LE 6,6 mp 180 km/h
Audi Q4 55 e-tron quattro 250 kW /340 LE 5,4 mp 180 km/h
Audi Q4 Sportback 55 e-tron quattro 250 kW /340 LE 5,4 mp 180 km/h

A mérnökök újrahangolták a felfüggesztést és a kormányreakciót, ami a kényelem mellett a stabilitást is javítja. Korrekt, hogy minden modell lengéscsillapító-szabályozást kap függetlenül attól, hogy alap-, vagy sportfutóművel rendeli azt a vevő. A sportfutóművel azonban a karosszéria 1,5 cm-el alacsonyabb, ami további stabilitást ad a dinamikusabb kanyarokban.

Új funkció a sávváltás asszisztens, ami autópályán 90 km/h feletti sebességnél az adaptív sebességtartó asszisztenssel kombinálva képes támogatni a vezetőt. Az új rendszer a műszerfalon és a kiterjesztett valóságot megjelenítő head-up kijelzőn fehér nyilakkal jelzi a vezetőnek, hogy biztonságos-e a sávváltás. A sávváltó asszisztenst ilyenkor az irányjelző karral lehet aktiválni. Amint a jármű az új sávban van, a rendszer kikapcsolja az irányjelzőt. A funkcióhoz a kocsi a hátsó radar adatait használja.

Finomították továbbá az adaptív sebességtartó automatika beállításait, ami sokkal pontosabban tartja a sáv közepén az autót, ezzel enyhítve, vagy megszűntetve az idegesítő ping-pongozást a sáv két széle között. A kapacitív kormánykerék időről-időre való megérintése azonban továbbra is kötelező a rendszer aktívan tartása érdekében.

A 2024-es frissített változatokban az Audi MMI navigation plus, az Audi connect Navigation & Infotainment és a teljesen digitális, 10,25 colos műszerfallal rendelkező Audi virtual cockpit már alapfelszereltség. Szériafelszereltség lett továbbá az ülésfűtés elől, valamint az elektromos csomagtérnyitás, amihez opcionálisan választhatunk kényelmi kulcsot a láblógatós nyitó-záró funkcióval.

Forrás: Audi

Az Audi az év végétől a zwickaui gyártás mellett a brüsszeli telephelyén is gyártani fogja a Q4 e-tron modellsorozatot, hogy ki tudják szolgálni a modell iránti növekvő keresletet. A brüsszeli üzem a világ első, független tanúsítvánnyal rendelkező, szén-dioxid-semleges nagyszériás gyártóüzeme a prémium szegmensben, ahol 2022 decembere óta készülnek a Q8 e-tron és a Q8 Sportback e-tron modellek.

Zvara Szabolcs

Hiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához.