Jövő héttől rendelhető a frissített Audi Q4 e-tron
Átfogó frissítéssel érkezik a 2024-es modellévre az Audi Q4 e-tron. A teljesség igénye nélkül újrahangolt futóműre, megnövelt hatékonyságra és továbbfejlesztett alapfelszereltségre, valamint optimalizált cellakémiára és kibővített vezetéstámogató opciókra is számíthatunk, ha szeptember 26-a után rendelünk a típusból, amelynek induló ára 52.900 EUR, ami mai árfolyamon kicsit több, mint 20 millió forint.

Az összes változatot egy 77 kWh nettó (82 kWh bruttó) akkumulátorcsomag szolgálja ki. Az optimalizált kémiájú cellák az Audi szerint javítják a DC töltési teljesítményt, ami az új modellek összkerekes változataiban így maximum 175 kW, míg a hátsókerekes változatokban 135 kW. Ezzel együtt az Audi útvonaltervezőjébe bekerült egy olyan funkció, amely hosszú utakon a HPC (High-Power Charging) állomásokat priorizálja, így nem kell bíbelődnünk azzal, hogy kifejezetten gyorstöltőket keresünk. A rendszer ráadásul automatikusan aktiválja az akkumulátor-előkondicionálást, amennyiben a GPS-ben egy ilyen állomás van beállítva célpontként.
Újdonság, hogy a Q4 e-tron család elsőként kapta meg az utókondicionálás funkciót is, amely a jármű hűtőközegét használja arra, ha töltést követően, vagy vezetés közben az akkumulátor hőmérséklete túllép egy meghatározott küszöbértéket.

A Q4 e-tron a hátsó tengelyére új hajtásláncot is kapott, ami saját speciális hőkezelő rendszerrel rendelkezik, aminek köszönhetően az állandó gerjesztésű szinkronmotornak (PSM) szinte folyamatosan állandó a hőmérséklete, vagyis nem melegszik. A magasabb hatékonyság mellett a hajtáslánc nagyobb teljesítményre is képes, így tulajdonképpen nőtt a megtehető kilométerek száma. A Sportback 45 változat WLTP ciklus szerinti maximális hatótávja például 562 km-re nőtt.
Audi Q4 e-tron 2024 változatok.
Teljesítmény | Gyorsulás (0-100 km/h) | Végsebesség | |
---|---|---|---|
Audi Q4 45 e-tron | 210 kW / 286 LE | 6,7 mp | 180 km/h |
Audi Q4 Sportback 45 e-tron | 210 kW / 286 LE | 6,7 mp | 180 km/h |
Audi Q4 45 e-tron quattro | 210 kW / 286 LE | 6,6 mp | 180 km/h |
Audi Q4 Sportback 45 e-tron quattro | 210 kW / 286 LE | 6,6 mp | 180 km/h |
Audi Q4 55 e-tron quattro | 250 kW /340 LE | 5,4 mp | 180 km/h |
Audi Q4 Sportback 55 e-tron quattro | 250 kW /340 LE | 5,4 mp | 180 km/h |
A mérnökök újrahangolták a felfüggesztést és a kormányreakciót, ami a kényelem mellett a stabilitást is javítja. Korrekt, hogy minden modell lengéscsillapító-szabályozást kap függetlenül attól, hogy alap-, vagy sportfutóművel rendeli azt a vevő. A sportfutóművel azonban a karosszéria 1,5 cm-el alacsonyabb, ami további stabilitást ad a dinamikusabb kanyarokban.
Új funkció a sávváltás asszisztens, ami autópályán 90 km/h feletti sebességnél az adaptív sebességtartó asszisztenssel kombinálva képes támogatni a vezetőt. Az új rendszer a műszerfalon és a kiterjesztett valóságot megjelenítő head-up kijelzőn fehér nyilakkal jelzi a vezetőnek, hogy biztonságos-e a sávváltás. A sávváltó asszisztenst ilyenkor az irányjelző karral lehet aktiválni. Amint a jármű az új sávban van, a rendszer kikapcsolja az irányjelzőt. A funkcióhoz a kocsi a hátsó radar adatait használja.
Finomították továbbá az adaptív sebességtartó automatika beállításait, ami sokkal pontosabban tartja a sáv közepén az autót, ezzel enyhítve, vagy megszűntetve az idegesítő ping-pongozást a sáv két széle között. A kapacitív kormánykerék időről-időre való megérintése azonban továbbra is kötelező a rendszer aktívan tartása érdekében.
A 2024-es frissített változatokban az Audi MMI navigation plus, az Audi connect Navigation & Infotainment és a teljesen digitális, 10,25 colos műszerfallal rendelkező Audi virtual cockpit már alapfelszereltség. Szériafelszereltség lett továbbá az ülésfűtés elől, valamint az elektromos csomagtérnyitás, amihez opcionálisan választhatunk kényelmi kulcsot a láblógatós nyitó-záró funkcióval.

Az Audi az év végétől a zwickaui gyártás mellett a brüsszeli telephelyén is gyártani fogja a Q4 e-tron modellsorozatot, hogy ki tudják szolgálni a modell iránti növekvő keresletet. A brüsszeli üzem a világ első, független tanúsítvánnyal rendelkező, szén-dioxid-semleges nagyszériás gyártóüzeme a prémium szegmensben, ahol 2022 decembere óta készülnek a Q8 e-tron és a Q8 Sportback e-tron modellek.