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 A Mercedeshez és már egy ideje a Geelyhez tartozó Smart márka 2023-ban kezdte nagy megújulását, amely a teljes modellpaletta, illetve az alap filozófia megváltozgatását hozta. Felhagytak a mini és a kisautók gyártásával és modern Geely alapokon vadonatúj villanyautós palettát kezdtek bemutatni, melynek első két szereplője a Smart #1 és #3 voltak. Európában egyelőre elmaradt az átütő siker, 2023-ban nagyjából 28 ezer autót adtak el itt, a globális 70 ezerből. De a Smart #5 elég jó dobásnak tűnik. Ultramodern A Geely PMA2+ platformján, többek között a Zeekr 007 rokonaként a Smart #5 egy 4,7 méteres, ötszemélyes SUV, 800 voltos rendszerrel, egy 76 és egy 102 kWh-s akkupakkal és akár 400 kW DC töltési teljesítménnyel. A villanyautós műszaki paramétereket kipipálták, ez a legújabb generációnak tűnik. Korábbi, augusztusi cikkünkben már megosztottuk, amit tudni lehet az autóról (link a cikk végén), de most Brüsszelben alkalmunk volt élőben is megnézni az újdonságot. Tibornak annyit sikerült megtudnia a helyszínen, hogy a kiállított példány még csak a tanulmányautó, így a végleges verzión lesz hagyományos B oszlop is. A tanulmányautón még nincs B-oszlop, ám a szériának teljesítenie kell a törésteszteket is. A kocsi kicsit konvencionálisabb, kisebb kerekeket kap mire a kereskedésekbe kerül és – legalábbis az alapverzióban – nem lesznek az autó tetején ilyen extra lámpák. A márka egyik képviselője az autószalonon azt mondta, az A-oszlop és a motorháztető között feszülő drótkötél sem kerül be a szériába. Ezért talán nem is nagy kár. Az autó formája, dizájnja azonban nem változik már. A fejlesztés nagyon a vége felé jár, mivel május-június környékén már megérkeznek az első példányok a kiválasztott piacok újságíróihoz, idén nyáron pedig a vásárlók is megkaphatják autóikat Bemutatkozott a smart #5 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!