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 2025 májusában 113 új tisztán elektromos kishaszongépjárművet helyeztek forgalomba hazánkban, ami 10 százalékos csökkenés az előző évhez képest. Nem tragédia, de semmiképp nem jó jel. Az első öt hónap után viszont továbbra is pozitív, +40 százalék a mérleg. A májusi személyautós statisztika itt található: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 Megtorpant a magyar elektromos piac: kipukkadt a támogatásos lufi? Típusok Az elektromos kishaszongépjárművek piacán májusban ismét a Toyota Proace City, a Stellantis Berlingo/Combo/Doblo/Rifter furgonok testvére végzett az első helyen hazánkban. Csakúgy, ahogy áprilisban, az ezüst is egy Ford Transité lett, csak ezúttal a Custom helyett a Courier végzett a Toyota alatt. A bronz az első helyezett tesójáé, az Opel Combóé, de ez is tíznél kevesebb példányt jelent. # Típus 2025. május 1 TOYOTA PROACE CITY 22 2 FORD TRANSIT COURIER 12 3 OPEL COMBO 9 4-6 FORD TRANSIT 7 4-6 FORD TRANSIT CUSTOM 7 4-6 MERCEDES SPRINTER 7 7 RENAULT MASTER 6 8 TOYOTA PROACE MAX 5 9-11 MERCEDES CITAN 4 9-11 NISSAN TOWNSTAR 4 9-11 RENAULT KANGOO VAN 4 12-15 DACIA SPRING VAN 3 12-15 IVECO DAILY 3 12-15 PEUGEOT PARTNER 3 12-15 TOYOTA PROACE 3 16-18 FARIZON SV 2 16-18 MERCEDES VITO 2 16-18 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 2 19-26 CITROEN BERLINGO 1 19-26 CITROEN C3 VAN 1 19-26 FARIZON V6E 1 19-26 FIAT DOBLO CARGO 1 19-26 GOUPIL G4 1 19-26 OPEL VIVARO 1 19-26 PEUGEOT BOXER 1 19-26 VOLKSWAGEN TRANSPORTER 1 Egyéb: 0 Összesen: 113 Öt hónap után azért már kicsit jobban látszanak a trendek és ezen a listán továbbra is a BYD ETP3 vezet, második az elmúlt két hónap sztárja, a Toyota Proce City. A harmadik helyen három típus osztozik. Ezek a Peugeot Partner, a Cenntro Logistar 100 és a VW ID. Buzz Cargo. A Toyota kivételével az első hét helyezett jelentős növekedést tudott felmutatni 2024-hez képest. # Típus 2025. január-május Változás 1 BYD ETP3 87 164% 2 TOYOTA PROACE CITY 56 2% 3-5 PEUGEOT PARTNER 49 390% 3-5 CENNTRO LOGISTAR 100 49 308% 3-5 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 49 206% 6 OPEL COMBO 48 220% 7 MERCEDES SPRINTER 32 357% 8 TOYOTA PROACE MAX 31 – 9 FORD TRANSIT CUSTOM 29 – 10 MERCEDES CITAN 24 9% 11 TOYOTA PROACE 21 24% 12 FORD TRANSIT 16 -82% 13 CITROEN JUMPER 16 – 14 NISSAN TOWNSTAR 16 -24% 15 MERCEDES VITO 15 -25% 16 RENAULT MASTER 13 – 17 RENAULT KANGOO VAN 12 100% 18 FORD TRANSIT COURIER 12 – 19 CITROEN BERLINGO 12 140% 20 FIAT DOBLO CARGO 10 – Egyéb 42 – Összesen: 639 +40% A Ford Transit, a Nissan Townstar és a Mercedes-Benz Vito tűnnek egyelőre az idei év veszteseinek. Márkák A márkák listáját is a Toyota vezeti, mögötte a Ford és a Mercedes voltak májusban. # Márka 2025. május 1 TOYOTA 30 2 FORD 26 3 MERCEDES 13 4-5 OPEL 10 4-5 RENAULT 10 6-7 NISSAN 4 6-7 PEUGEOT 4 8-11 DACIA 3 8-11 VOLKSWAGEN 3 8-11 FARIZON 3 8-11 IVECO 3 12 CITROEN 2 13-14 GOUPIL 1 13-14 FIAT 1 Egyéb: 0 Összes: 113 Az első öt hónapban összesítésében is a japán cég áll az élen, megelőzve a BYD-t és a Mercedest. Visszaesést a Ford, az Opel, a Nissan, a Dacia és a Goupil könyvelhettek el. # Márka 2025. január-május Változás 1 TOYOTA 108 50% 2 BYD 87 164% 3 MERCEDES 71 45% 4 PEUGEOT 58 190% 5 FORD 57 -35% 6-7 OPEL 52 -21% 6-7 CENNTRO 52 206% 8 VOLKSWAGEN 50 194% 9 CITROEN 34 278% 10 RENAULT 25 317% 11 NISSAN 16 -24% 12 FIAT 11 – 13 DACIA 7 -85% 14 FARIZON 5 – 15 IVECO 3 – 16 GOUPIL 2 -78% 17 MAXUS 1 – Egyéb: 0 – Összesen: 639 +40% Csoportszinten összesítve a számokat viszont továbbra is beelőzi a Toyotát a Stellantis, amely előbbi elektromos furgonjait is gyártja, így a legsikeresebb termékpalettát mondhatja magáénak a magyar elektromos LCV piacon. # Cégcsoport 2025. január-május Változás 1 STELLANTIS 155 63% 2 TOYOTA 108 50% 3 BYD 87 164% 4 MERCEDES-BENZ VANS 71 45% 5 FORD 57 -35% 6 CENNTRO 52 206% 7 VOLKSWAGEN CSOPORT 50 194% 8 RENAULT CSOPORT 32 -41% 9 NISSAN 16 -24% 10 GEELY 5 0% 11 IVECO 3 0% 12 GOUPIL 2 -78% 13 MAXUS 1 0% 14 ADDAX 0 -100% Egyéb: 0 – Összesen: 639 +40% Hajtáslánc Idén májusban 1868 új kishaszongépjárművet adtak el hazánkban. Ezek 6 százaléka, azaz 113 darab volt tisztán elektromos. Az első öt hónapban összesen 639 elektromos kisáruszállító fogyott (+40%), amivel részesedésük 6,5 százalékra nőtt, így továbbra is ez volt a második legnépszerűbb hajtáslánc a domináns dízel mögött. Megjegyzendő azonban, hogy mint a személyautóknál, úgy a kishaszongépjárműveknél is folyamatosan esik az éves növekedés mértéke az év eleje óta. A benzinesek részesedése öt hónap után 2,8%, a hibrideké és plug-in hibrideké együtt 0,6%, míg a mild hibridek 3,5 százalékon álltak május végére. A Toyota elvette az első helyet a BYD-tól a villanyfurgonok magyar piacán Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!