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 A villanyautók globális és európai értékesítési számaira minimum félévente érdemes ránézni, úgyhogy most, hogy szokásos forrásunk az EV Volumes kiadta a június végi összesítéseket, készítettünk pár táblázatot. Ezek voltak a legkeresettebb villanyautók a világon és Európában 2025 első felében. Globális Az EV Volumes a Cleantechnicán publikált szokásos adatsorában továbbra is keverve szerepelnek a BEV és PHEV, azaz a tisztán elektromos és plug-in hibrid darabszámok. Mi pedig, olvasóink korábbi kívánságának eleget téve, utóbbiaktól megtisztítva vesszük át azokat, így az eredeti TOP 20-ból TOP 16 lett. # Típus 2025 H1 2024 H1 Változás 1 Tesla Model Y 456.024 546.187 -17% 2 Tesla Model 3 240.075 244.602 -2% 3 BYD Seagull / Dolphin Mini/Surf 215.828 183.779 17% 4 Geely Geome Xingyuan 204.940 – – 5 Wuling HongGuang Mini EV 171.118 83.294 105% 6 Xiaomi SU7 155.692 – – 7 BYD Yuan Plus / Atto 3 116.971 162.536 -28% 8 Li Xiang L6 96.354 – – 9 BYD Dolphin 94.873 96.789 -2% 10 Geely Panda Mini 91.249 – – 11 Xpeng Mona M03 86.351 – – 12 BYD Song L 83.825 – – 13 BYD Yuan Up / Atto 2 82.492 – – 14 VW ID.4 81.836 81.035 1% 15 Wuling Bingo 80.126 71.561 12% 16 BYD Han 76.497 38.825 97% Az első két helyen továbbra is a két kisebbik Tesla áll, természetesen alacsonyabb darabszámokkal, mint 2024-ben. A Model 3 eladásai kettő százalékot estek és itt nincs modellváltás-kifogás. Az Y visszaesésében nyilván benne van az év eleji gyártásleállás is, de hogy mennyivel, az az év végén derül majd ki. Vajon marad az első helyen? A BYD legolcsóbb villanyautója már nálunk is kapható Dolphin Surf néven. A típus a legalább háromféle megnevezéssel van jelen a világpiacon, eladásai 17 százalékkal emelkedtek és stabilan a harmadik. A toplista kapcsán talán a legérdekesebb, hogy a két Teslán kívül csak egyetlen nem-kínai fért fel, ez pedig a Volkswagen ID.4, amelyből gyakorlatilag ugyanannyi fogyott, mint tavaly. A teljes piacot nézve a villanyautók már 15 százalékot tettek ki a tavalyi 12 után, míg a konnektoros hibridek aránya 6-ról 9 százalékra emelkedett. Az adatokat szolgáltató EV Volumes számítása szerint összesen 9,04 millió konnektoros autó talált gazdára az idei év első felében – a fenti részarányok alapján ez nagyjából 5,65 millió tisztán elektromos és 3,39 millió PHEV modellt jelenthetett. Az egyes gyártók darabszámait a tisztán elektromos meghajtás tekintetében nem tették közzé, de a piaci részedéseket igen. Itt a nagy hír, hogy a BYD beelőzte a Teslát, a Geely a harmadik, a negyedik és ötödik helyért pedig kemény harc folyik a SAIC és a VW Csoport között. Európa Az európai hadszíntéren jelentősebb volt a Tesla visszaesése, de a Model Y még így is megőrizte első helyét. A Model 3-at azonban megelőzte az ID.4 amely idén már sokkal olcsóbb variánsokban is elérhető. Hasonlóan segítette az olcsó indulóár az ID.3-at és a cseh testvérek, a Škoda modelljei is népszerűek voltak. Ahogy a magyar piacon, úgy az európain is sokat erősödött a BMW legolcsóbb elektromos SUV-ja, az iX1 is. # Típus 2025 H1 2024 H1 Változás 1 Tesla Model Y 69.766 102.730 -32% 2 VW ID.4 40.946 28.080 46% 3 Tesla Model 3 39.384 60.403 -35% 4 Renault 5 / Alpine A290 39.095 – – 5 VW ID.7 37.952 – – 6 VW ID.3 37.307 28.982 29% 7 Skoda Enyaq 36.530 29.169 25% 8 Skoda Elroq 34.221 – – 9 Kia EV3 34.177 – – 10 BMW iX1 31.423 25.369 24% 11 Audi Q4 e-tron 29.539 35.863 -18% 12 Audi Q6 e-tron 26.466 – – 13 Volvo EX30 23.238 39.652 -41% 14 Citroën ë-C3 23.142 – – 15 BMW i4 22.505 23.819 -6% Rengeteg új belépőt is látunk az európai listán. Így rögtön a negyedik helyen nyitott a Renault 5, beleértve az Alpine testvére számait is. Ötödik helyen debütált a Volkswagen ID.7, nyolcadik a Škoda Elroq, kilencedik a Kia EV3, tizenkettedik az Audi Q6 és tizennegyedik a Citroën ë-C3. Az európai piacról nem osztottak meg márkánkénti bontást a tisztán elektromos autók tekintetében. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!