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
auto
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

2025 júliusában 137 új tisztán elektromos kishaszongépjárművet helyeztek forgalomba hazánkban, ami majdnem a duplája volt a tavaly ilyenkor látott értéknek – derül ki a Datahouse adataiból.

A Ford végre újra megnyert egy hónapot.

A júliusi személyautós statisztika itt található:

Júliusban 70 százalékkal nőtt a villanyautók eladása Magyarországon

Típusok

Az elektromos kishaszongépjárművek piacán júliusban a Ford Transit lett az első – az eddigi gyengélkedés után, most végre érkezett egy 22 darabos szállítmány. De nem csak ez a modell, a Custom és Courier típusok is rajta voltak azokon a vonatokon vagy trélereken, mert az első ötből most három hely is az amerikai márkáé lett.

A Toyota persze továbbra is erős, a Proace City-é lett az ezüst és most a kínai Maxus is feltűnt a lista elején, az ötödik helyen.

Összesen 137 elektromos LCV fogyott júliusban, ami 90 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

# Típus 2025. július
1 FORD TRANSIT 22
2 TOYOTA PROACE CITY 17
3 FORD TRANSIT CUSTOM 16
4 FORD TRANSIT COURIER 12
5 MAXUS E-DELIVER 9 8
6 OPEL MOVANO 7
7-9 CITROEN C3 VAN 6
7-9 MAXUS E-DELIVER 3 6
7-9 NISSAN TOWNSTAR 6
10-12 DACIA SPRING VAN 5
10-12 OPEL COMBO 5
10-12 OPEL VIVARO 5
13-14 MERCEDES CITAN 4
13-14 TOYOTA PROACE 4
15-16 MERCEDES SPRINTER 3
15-16 PEUGEOT BOXER 3
17 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 2
18-23 CENNTRO LOGISTAR 200 1
18-23 CITROEN JUMPER 1
18-23 FARIZON V6E 1
18-23 GOUPIL G4 1
18-23 MERCEDES VITO 1
18-23 TOYOTA PROACE MAX 1
Egyéb: 0
Összesen: 137

Az első hét hónap után még mindig a BYD ETP3 vezet és a második továbbra is a Toyota Proace City, de a harmadik már a Nissan Townstar. A negyedik és az ötödik helyen holtverseny van az Opel Combo és a Volkswagen ID.Buzz Cargo között.

# Típus 2025.
január-július
Változás
1 BYD ETP3 87 93%
2 TOYOTA PROACE CITY 83 36%
3 NISSAN TOWNSTAR 64 94%
4-5 OPEL COMBO 62 170%
4-5 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 62 27%
6 FORD TRANSIT CUSTOM 52
7 CENNTRO LOGISTAR 100 51 104%
8 PEUGEOT PARTNER 49 390%
9 FORD TRANSIT 39 -68%
10 MERCEDES CITAN 38 -53%
11 MERCEDES SPRINTER 36 -16%
12 TOYOTA PROACE MAX 34
13 FORD TRANSIT COURIER 33
14 TOYOTA PROACE 30 43%
15 MERCEDES VITO 20 -73%
16 OPEL MOVANO 19
17 DACIA SPRING 18 -78%
18-19 CITROEN JUMPER 17 750%
18-19 RENAULT MASTER 17
20 RENAULT KANGOO VAN 16 129%
Egyéb 102
Összesen: 929 +14%

A júliusi jó eredmény ellenére még mindig a Ford Transit az év egyik legnagyobb vesztese a Mercedes Citan, Vito és a Dacia Spring mellett.

Márkák

Júliusban a márkák listáját is a Ford vezette a Toyota és az Opel előtt. Az amerikai márka három elektromos modelljéből együttesen 50-et adtak át.

# Márka 2025. július
1 FORD 50
2 TOYOTA 22
3 OPEL 17
4 MAXUS 14
5 MERCEDES 8
6 CITROEN 7
7 NISSAN 6
8 DACIA 5
9 PEUGEOT 3
10 VOLKSWAGEN 2
11-13 CENNTRO 1
11-13 GOUPIL 1
11-13 FARIZON 1
Egyéb: 0
Összes: 137

Az első hét hónap összesítésében a Toyota az első, de a Ford most már hozza a tavalyi számait és ezzel második lett. Mennyit számít egy jó hónap! A harmadik és negyedik helyen Mercedes-Opel holtversenyt látunk, míg a BYD stabilan az ötödik. Egyelőre az év végéig az első hely és a dobogó legalsó foka is nyitott versenyben dől majd el.

# Márka 2025.
január-július
Változás
1 TOYOTA 147 79%
2 FORD 124 2%
3-4 MERCEDES 94 -52%
3-4 OPEL 94 15%
5 BYD 87 93%
6 PEUGEOT 65 110%
7 NISSAN 64 94%
8 VOLKSWAGEN 63 11%
9 CENNTRO 55 53%
10 CITROEN 43 79%
11 RENAULT 33 371%
12 DACIA 18 -78%
13 MAXUS 16
14 FIAT 14
15 FARIZON 6
16-17 GOUPIL 3 -75%
16-17 IVECO 3
Egyéb: 0
Összesen: 929 +14%

Csoportszinten összesítve a Stellantis vezet, mögöttük második a Toyota. A Ford ezen a listán is feljött a harmadik helyre, így most a BYD és a Mercedes már csak a negyedik-ötödik helyért versenyzik egymással.

# Cégcsoport 2025.
január-július
Változás
1 STELLANTIS 216 58%
2 TOYOTA 147 79%
3 FORD 124 2%
4 MERCEDES-BENZ VANS 94 -52%
5 BYD 87 93%
6 NISSAN 64 94%
7 VOLKSWAGEN CSOPORT 63 11%
8 CENNTRO 55 53%
9 RENAULT CSOPORT 51 -43%
10 MAXUS 16
11 GEELY 6
12-13 GOUPIL 3 -75%
12-13 IVECO 3
Egyéb: 0
Összesen: 929 +14%

Hajtáslánc

Idén júniusban 1711 új kishaszongépjárművet adtak el hazánkban, ami szinte ugyanannyi volt, mint egy évvel korábban. A havi eladások 8 százaléka, azaz 137 darab volt tisztán elektromos.

Az első hét hónapban összesen 929 elektromos kisáruszállító fogyott (+14%), amivel részesedésük közel 7 százalékra nőtt.

A dízel hajtás a piac 85 százalékát birtokolja idén, míg a mild hibridek és a benzinesek három-három százalékon állnak. A hagyományos, illetve konnektoros hibrid meghajtás együttesen egy százalékot tesz ki.

Az elektromos hajtás a második legnépszerűbb az LCV vásárlók körében idén.

Féléves rekordot döntött az elektromos kisáruszállítók piaca

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás