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
auto

Már két kínai villanyautó-gyártó keres pénzt

üzlet
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

A kínai villanyautó-gyártók közül eddig csak a BYD-nak sikerült nyereséget felmutatnia, ám most már egy újabb cég mondhatja el magáról ugyanezt.

A Stellantis révén ráadásul európai érdekeltség is van a Leapmotorban.

Második fecske

A Leapmotor pénzügyi eredményei jelentős javulást mutattak a tavalyi év azonos időszakában elszenvedett 2,21 milliárd jüanos (kb. 104 milliárd Ft) nettó veszteséghez képest,

most 2025 első felében 30 millió jüan, azaz nagyjából 1,4 milliárd forint nyereséget értek el.

A növekedést elsősorban a járművek és alkatrészek szállításának emelkedése, a stratégiai együttműködésekből és a karbonkreditek kereskedéséből származó megnövekedett jövedelem, valamint a járműértékesítéshez kapcsolódó szolgáltatások bevételének növekedése magyarázza.

Annak ellenére, hogy az első negyedévben még 130 millió jüanos (kb. 6 milliárd Ft) veszteséget könyveltek el, a hatodik hónap végére pozitívba fordult a mérleg.

A bruttó haszonkulcs a 2025-ös első félévben elérte a 14,1%-ot – ebből az autóipari bruttó margin az első félévben 12% körül alakult, és az egész évre 14-15%-ot prognosztizálnak.

A vállalat célja, hogy 2025-ben teljes éves profitot érjen el, 0,5 milliárd és 1 milliárd jüan (kb. 23-47 milliárd Ft) közötti nettó nyereséget célozva meg.

A pénzügyi jelentésből az is kiderül, hogy a működési költségek is emelkedtek az elmúlt időszakban: az értékesítési költségek 57, az adminisztratív költségek 80, a kutatás-fejlesztési költségek pedig 55%-kal nőttek.

A vállalat az idei évre 580.000–650.000 darabos értékesítési célt tűzött ki magának, 2026-ban pedig 1.000.000 járművet szeretne eladni – írja a Car News China.

A Leapmotor jelenleg kizárólag tisztán elektromos (BEV), illetve hatótávnövelt (EREV) villanyautókat gyárt.

585 lóerőre tuningolták az olcsó villanyautót a németek

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás