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 A Ford a gyenge keresletre hivatkozva 2026. január 1-jétől kettőről egy műszakos üzemre áll át kölni gyárában, ami 1000 munkahely megszűnését is jelenti – írja az Automobilwoche. A döntésről kedden tájékoztatták a 11.500 dolgozót – a leépítés önkéntes távozások és végkielégítések révén valósul meg. Rossz ómen Az 1000 fős elbocsátást az IG Metall iparági szakszervezet szóvivője „újabb mélypontnak” nevezte és „rossz ómenként” értékelte a műszakok csökkentését a kölni telephely jövőjére nézve. A múlt héten a dolgozók elsöprő többséggel,93,5 százalékos arányban elfogadták a vezetőség és az IG Metall közötti megállapodást, amely 2027 végéig 2900 munkahely leépítését irányozza elő. Cserébe a szakszervezet garantálta, hogy csőd esetén az amerikai anyavállalat fedezi a dolgozók összes követelését. Ez a biztonsági háló 2032-ig, a kollektív elbocsátásokat kizáró üzemi megállapodás lejártáig érvényes. 2018-ban még mintegy 20.000 ember dolgozott a gyárban, most 11.500-an vannak. Villanyautó teszt: Ford Explorer AWD A Ford jelentős, közel 2 milliárd eurós (kb. 780 milliárd forintos) beruházást hajtott végre a kölni gyár elektromos járművek gyártására való átalakítására. Az üzemben kizárólag a Volkswagen MEB platformjára épülő tisztán elektromos Capri és Explorer modelleket gyártják, amelyek azonban a várakozások alatt teljesítenek a piacon. A németországi árakat márciusban csökkentette a vállalat, de hazánkban is nagyvonalú, 2,1-2,7 milliós kedvezmény van érvényben, aminek köszönhetően a Capri 14,9, az Explorer pedig már 13,3 millió forinttól elérhető. Villanyautó teszt: Ford Capri ER RWD – visszavágó a Mustang ellen Hogy az Explorer és Capri modellek menyire kelendőek, azt pontosan nem tudjuk, mivel eddig nem fértek fel szokásos forrásunk, a Cleantechnica éves európai Top 20-as listájára – azaz az év első hét hónapjában bizonyosan kevesebb mint 25 ezer fogyott belőlük. A legfrissebb, július havi listán az Explorer viszont a havi adatban mintegy 3500 eladott példányt mutat, ám ha ez valami tartósan erősödő trend lenne, nem beszélnénk a januári műszakkorlátozásról, hiszen a gyártó hónapokra előre látja a befutó rendelések számát. Szerdától kétnapos sztrájk kezdődik a Ford kölni gyárában Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!