Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 A tavaly ilyenkor jelentett 974 millió eurós működési eredmény helyett most 967 milliós veszteségről számolt be a Porsche a harmadik negyedévben. A cég épp egy jelentős stratégiaváltás közepén van. Ismét a belső égésű motorok felé fordul a vállalat. Visszaállítják az órát A Porsche az idei év első kilenc hónapjában a tavalyinál mintegy 6 százalékkal kevesebb, 212,5 ezer autót adott el, és ennek megfelelően ennyivel, 26,9 milliárd euróra csökkent az árbevétel is. A problémás régiók Kína és Európa, ezen belül is a hazai piac, Németország voltak, miközben Amerikában még nőttek is az eladások. A típusok közül egyedül a Macan eladásai nőttek, mégpedig 18 százalékkal, az összes többi modellé csökkent – a Taycané például 10, a Cayenné 22 százalékkal. A cég negyedéves jelentése szerint míg tavaly az első kilenc hónap alatt a vállalat 4 milliárd eurós működési eredményt ért el, most ez alig 0,04 milliárd, azaz 40 millió euró lett. A Porsche a visszaesés okait is megnevezte, eszerint pedig az amerikai vámok 700 millió eurós terhe mellett az csökkentette a pénzügyi eredményt, hogy a cég visszafordult a korábbi ambiciózus villanyautós stratégiától, és új belső égésű, illetve hibrid modellek fejlesztésébe kezdett. A leginkább pozitív hír a nettó cash flow növekedése volt, ami enyhén, 1,3 milliárd euróra nőtt az első három negyedév során. Eközben azonban a vállalat eladásaiban a tisztán elektromos járművek aránya 7,3 százalékról 21,3 százalékra emelkedett, ami a Taycan számait látva minden bizonnyal az új elektromos Macan sikeres premierjének tudható be. A cég jelenlegi elektromos modelljei egyébként a teljes portfólióhoz képest kiemelkedő részesedést szereztek meg a Porsche által definiált szegmensükben. Az új stratégiát a vállalat szerint az teszi szükségessé, hogy a korábbi tervekhez képest jelentősen lassabb az elektromos átállás, ezért ehhez kell igazítaniuk terveiket. Mindazonáltal a cég saját elektromos termékeinek sikere – a teljes portfólió piaci részesedésének másfélszerese-duplája – némileg ellentmond ennek az érvelésnek. A vállalat a következő években új belső égésű és plug-in hibrid modellel kíván jelentkezni a B-SUV szegmensben, a korábbi tervekkel ellentétben lesz hagyományos változata az új, elektromos 718-as testvérpárnak is és a D-SUV kategóriában is új belső égésű, illetve konnektoros hibrid alternatívát kínálnak majd. A villanyautókról sem feledkeznek azért meg, érkezik az elektromos Cayenne és a 718 elektromos generációja is. A Cayenne kapcsán azt is elárulták, hogy 600 km feletti hatótávja lesz, miközben 1000 lóerőnél is nagyobb teljesítményt kap az autó. A 400 kilowattos DC töltés mellett a nemrég demózott vezeték nélküli otthoni töltő is opció lesz. A márka eddigi legnagyobb kijelzőjét hozza az új Porsche Cayenne Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!