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
auto

Megérkezett a nagyakkus változat a BYD második legolcsóbb villanyautójából

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

A BYD Atto 2 egy remek ár-érték arányú villanyautó, ám ahogy tesztünk során mi is tapasztaltuk, két legnagyobb gyengesége a korlátozott hatótáv és a lassú töltés: a 45 kWh-s akkumulátorral a WLTP hatótáv mindössze 312 kilométer, a DC töltés csúcsteljesítménye pedig 65 kW, így hosszabb utaknál a kompakt SUV könnyen alulmaradhat a versenytársakhoz képest. Most a kínai gyártó bemutatta a már nagyon várt nagyakkus Comfort változatot, amely mindkét területen jelentős előrelépést hoz.

Villanyautó teszt: BYD Atto 2 – a Surf killer?

A Cell-to-Body (CTB) technológiával a karosszériába integrált Blade Battery immár 64,8 kWh-s kapacitással rendelkezik, ami WLTP-ben 430 kilométeres hatótávolságot kínál. Így aki ezt a változatot választja, több mint 110 kilométerrel juthat messzebbre egy feltöltéssel a hivatalos európai szabvány szerint.

A töltési teljesítményben is komoly előrelépés történt: a DC töltés 155 kW-ra nőtt, így 10-80 százalék közötti töltés esetén mindössze 25 percet kell várnunk, míg a 30-80 százalékos töltés csupán 19 percet igényel. A háromfázisú 11 kW-os AC fedélzeti töltő 7,2 óra alatt tölti fel teljesen az akkut.

A nagyobb akkumulátor mellé megnövelt teljesítményt is kapunk. Az új villanymotor 150 kW teljesítményt és 310 Nm nyomatékot ad le, így a 0-100 km/h gyorsulás megegyezik a 130 kW-os Active és Boost típusok 7,9 másodperces idejével. A végsebesség mindhárom típus esetében 160 km/h.

A tömeg 150 kilogrammal nőtt a testvérekéhez képest, de a multi-link hátsó felfüggesztés és a MacPherson elülső felfüggesztés biztosítja a stabil és kényelmes menettulajdonságokat.

Az utastérben is történtek enyhe módosítások, például a középső váltókar helyett a kormányoszlopra szerelt váltó, a vezető számára kialakított szemüvegtartó, a hátsó ülések harmadik utasának plusz fejtámlája, valamint az első ülések új kialakítása állítható fejtámlákkal. Bővült továbbá a töltéstámogatás, elöl két USB-C port (60 W és 18 W), hátul 18 W-os csatlakozó, középen pedig 50 W vezeték nélküli töltés áll rendelkezésre.

A vezető előtt 8,8 colos digitális műszerfal, míg középen 12,8 colos infotainment érintőképernyő található, AI-alapú hangvezérléssel, OTA frissítésekkel, Android Auto és Apple CarPlay támogatással. A komfortot a panoráma üvegtető, a fűthető/hűthető első ülések és a fűthető kormány növeli. A hátsó ülések lehajtásával a csomagtér 1370 literre bővíthető az alap 450 literről. A kisakkus változat esetében a családok kicsivel kisebb, 400/1340 liter hellyel gazdálkodhattak.

A jármű standard funkciója a 3,3 kW-os V2L (Vehicle-to-Load), így külső eszközöket is táplálhatunk az Atto 2 akkumulátoráról.

A biztonsági és vezetéstámogató rendszerek terén az autó teljes felszereltséget kínál: légzsákok a vezetőnek, utasnak, oldalsó és függöny légzsákok, valamint első középső légzsák, adaptív és intelligens tempomat, sávtartó, sávelhagyás-asszisztens, holttérfigyelés, forgalmi jelzések felismerése, automatikus vészfékezés, hegyi lejtmenet-asszisztens és hátsó keresztirányú forgalomfigyelés is elérhető.

A BYD Atto 2 Comfort is a megszokott 6 éves általános, valamint 8 év akkumulátorra és hajtásláncra érvényes garanciával érkezik, a hazai listaár 14.890.000 forint, de most kedvezményesen bruttó 13.490.000 forintért haza lehet vinni. A kisakkus Boost változathoz képest ez egy 2,27 millió forintos felárat jelent, míg a legolcsóbb Active felszereltséggel 10.690.000 forintért lehet az autó a vásárlóé.

A BYD egyébként bejelentette az Atto 2 DM-i plug-in hibrid változatát is, mely a márka Super Hybrid DM-i technológiájára épül. A hajtáslánc két villanymotort és egy 1,5 literes benzinmotort ötvöz. Az Atto 2 DM-i Active verziójában a Blade Battery 7,8 kWh-s, a Boost változatban pedig 18 kWh kapacitású, így a teljesítmény 122 kW-tól 156 kW-ig terjed, a gyorsulás 0-100 km/h-ra pedig 7,5 és 9,1 másodperc között alakul. Az autó tisztán elektromos üzemmódban akár 90 km-t is meg tud tenni, miközben a kombinált hatótáv egy teljes tankkal és feltöltött akkumulátorral akár 1000 km is lehet.

Az első európai szállítások 2026 elejére várhatók.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás